فکر جوان

زنان همگانی

ارسال شده توسط سخن آشنا در تاریخ: ۰۹ آبان ۱۳۸۸

شخصی تعریف می کند :روزی همراه همسر در پارک محله قدم می زدم جوانی با همسرش در حال عبور بود . وقتی که به ما رسید برای مسخره پرسید: چرا همسر ت با حجاب است؟ موهای سرش رو ببینند چی میشه ؟ من که سعی می کردم خونسرد باشم ، گفتم: میدانی فرق بین زن با حجاب و بی حجاب چیه ؟ گفت : چیه ؟ گفتم : اتومبیل شخصی با تاکسی چه فرقی داره ؟ پاسخ داد:تاکسی برای استفاده ی عموم است و اتومبیل شخصی برای استفاده شخصی . گفتم: زن بی حجاب و زن پوشیده هم اینگونه است زن بی حجاب همگانی است، مردم به او و به زیبائی هایش نگاه می کنند و لذت می برند و … بنابراین، چنین زنی مانند تاکسی است. اما زن با حجاب فقط اختصاص به همسرش دارد. دیگران او را نمی بینند و صورت و زیبائی هایش در برابر چشمهای خائن قرار نمی گیرد. و نزد همسرش محبوب است چون میداند که وی تنها اختصاص به او دارد، و ….. جوان بسیار ناراحت شده گفت : من خواستم مسخره کنم ولی شما مرا نصیحت کردیدو … من تحمل ندارم همسرم مانند تاکسی همگانی، مورد استفاده ی عموم باشد و …

Share

۲۸ پاسخ برای "زنان همگانی"

1 | مهدی

۹ آبان ۱۳۸۸ در ساعت ۹:۱۳ ق.ظ

سلام
ایول
واقعا بهترین جوابی بود که بهش داده

لطفا از سایت من هم دیدن کنید .

2 | کوشکی

۹ آبان ۱۳۸۸ در ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

سلام ایام به کام

نثر زیبا وتکان دهنده ای بود اجرتان با صاحب زمان

3 | ACTIVE_3000

۱۰ آبان ۱۳۸۸ در ساعت ۲:۴۰ ق.ظ

J MAHSHAR BOD VALI MALAK FAGHAT HEJAB NIST TO IN JAMEYE MA POSHESH HAM NOYI HEJAB SHODE BARAYE KARAYE MANAFIYE EFFAT

4 | معصومی

۱۰ آبان ۱۳۸۸ در ساعت ۲:۵۰ ق.ظ

سلام مطلب خوبی بود واقعیت هم همین است.

5 | هیام

۱۰ آبان ۱۳۸۸ در ساعت ۷:۰۱ ق.ظ

خیلی قشنگ بود آموزنده و پر معنا بود این بحث حجاب رو بیشتر ادامه بدین لطفا

7 | علی

۱۱ آبان ۱۳۸۸ در ساعت ۹:۰۲ ق.ظ

با سلام و ضمن احترام به دیدگاه عزیزان
به ظاهر جملات زیبا و رساوجواب رسا تری به این جوان داده شده است
اما اگه یه خورده به موشکافانه تر به جملات نگاه کنیم میتونیم چندتا برداشت بکنیم
البته من مخالف حجاب نیستم البته اون حجابی که انسان آزادانه و دانایانه انتخاب کنه- نه مثل ما که حتی نوع حجاب رو برامون انتخاب میکنن و اجازه انتخابش رو به انسان نمیدهند.
جوابی که به اون جوان داده شد دارای این زیربنای فکری است که زن متعلق به مرده یعنی یک دیدگاه انحصارگرایانه-چون تشبیه وسیله عمومی و خصوصی بیشتر در رابطه با مالکیت انحصاری مطرح میشه پس اینجا زن مالکیت پیدا کرده توسط مرد در صورتیکه مالک انسان خداست- پس در این مثال مالکیت خدا نقض شده
۲:در این بحث یک رویکرد ودیدگاه دیکتاتورانه و ستمگرانه وجود داره وهمین موجب توهین به انسانیت میشه به این صورت که انسانی که از نوع حجابی که ما براش تعریف میکنیم استفاده نکنه انسان بی ارزشی به حساب میره و این برخلاف این نکته است که هر که عمل وتقوای بهتری داشته باشه نزد خدا گرامیتره
۳: ما نمیتوانیم دیدگاه و برداشت خود را از حجاب به دیگران تحمیل کنیم وکسانی را که مقاومت میکنند موردعتاب قراربدیم چرا که انسان موجودی آزاد است و خداوند این اختیار را به همه انسانها تفویض کرده نه به شخص خاصی – حتی در آیات قران پیامبر را جهت دعوت انسانها به راه راست متذکر شد نه هدایت- چون دعوت معمولا با ابراز صمیمیت و محبت و نیکی کردن همرا میشه(فرض کنین شما میخواین یه نفر رو به خونه خودتون دعوت کنین با چه برخوردی) اما هدایت ممکنه با زور و استبداد همراه بشه(شما اگهکسی رو دوست داشته باشید اونو به خونه تون هدایت نمیکنید بلکه دعوت میکنید)
۴: این شخص اقدام به توهین به بشیریت کرده اما نه عمدا به اینصورت که همه انسانها به دید لذایذ جنسی و هوای نفس به غیر همجنس نگاه میکنند . و این یعنی قظاوت نا عادلانه نسبت به دیگر بندگان خدا

8 | علی

۱۱ آبان ۱۳۸۸ در ساعت ۹:۰۸ ق.ظ

اما در جواب اون جوون اگه چی میگفت بهتر بود
۱:اجازه میداد که خود خانم جواب میدادن اینجوری استقلال فکری خانمش حفظ میشدو بحث مالکیت پیش نمیاد که خانم من تاکسی نیست
۲:انسان مختاره که هرجور حجابی که دوست داره انتخاب کنه خانم منم از این حجاب خوشش میاد
پس خانم ایشان تحت فشار این حجاب رو نپذیرفته
۳:مذهبی که ما اونو با تدبیر و دانایی پذیرفتیم این حجاب رو به پیشنهاد داده ما هم پیشنهادش رو پذیرفتیم
۴: این حجاب باعث نزدیکی من و خانمم میشه
پس اون جوون اول اینکه شرمنده نمیشد پیش ۳ انسان دیگه و خود و خانومش بازفکری میکردن شاید تصمیم بهتری میگرفتن

9 | سخن آشنا

۱۳ آبان ۱۳۸۸ در ساعت ۶:۳۷ ق.ظ

باسلام

دوست عزیز باید توجه داشت که
۱) در مثال مناقشه نیست و مقصود مالکیت نبوده
۲) ما به نوع حجاب اصلا اشاره نکردیم بلکه در این بحث به اصل حجاب پرداخته شده است ومشخص است که هر کس حجاب خود را رعایت نکند نمی تونیم بگیم که تقوای بهتری داره
۳) من متوجه نمیشم از کجا میگید تحمیل صورت گرفته کسی که اسلام رو می پذیرد باید به قوانین آن نیز پایبند باشد و نمیشه دینی رو بدون قوانین اون پذیرفت
۴) ببینید ما بر اساس واقعیات صحبت می کنیم تا فرضیات درسته که همیشه این اتفاق نمی افته اما علاوه بر دین عقل هم حکم می کنه که انسان خودشو از نگاه آلوده حفظ کنه

10 | سخن آشنا

۱۳ آبان ۱۳۸۸ در ساعت ۶:۴۴ ق.ظ

با سلام مجدد

۱) در متن امده که جوان (مرد ) اشکال کرد و سخن رو به مرد گفت در نتیحه اونی که جواب باید بده مرد هست نه خانم

۲) اختیار زمانی هست که قانونی در اون زمینه نباشه وقتی خدا قانونی وضع کرده دیگه کدوم اختیار ؟ البته در انتخاب نوع حجاب اختیار وجود داره اما در حجاب داشتن و نداشتن اختیار مفهمومی نداره
۳) پیشنهاد کلمه درستی نیست چون پیشنهاد رو می تونیم قبول کنیم و نکنیم اما دستور رو باید اجرا کرد

۴) به کدوم دلیل می گفت باعث نزدیکی میشه و ….

شرمنده شدن بخاطر گناهی که انجام داده و امر به منکر دیگران بد که نیست بسیار هم خوبه

12 | طاهره

۱۴ آبان ۱۳۸۸ در ساعت ۴:۱۸ ب.ظ

من با نظر علی آقا موافقم خود شخص چه مرد و چه زن باید به خاطر خودشون حجاب رو رعایت کنن . اگه قراره حجابی رعایت شه باید دو طرفه باشه .ما چرا فقط گیر دادیم به حجاب خانمها و این بهانه رو میاریم که اگه حجابشونو رعایت نکنن میشن تاکسی و اگه رعایت کنن میشن ماشین شخصی ؟!!!!!!!!!پس با این حساب تمام آقایونی که همگی جدیدا بی حجاب میان بیرون تاکسین و این یعنی اکثریت خانمها تاکسی دارن به جای ماشین شخصی.!!!

13 | سالمینا

۱۵ آبان ۱۳۸۸ در ساعت ۱:۵۵ ب.ظ

اتفاقا به نظر من حس قشنگیه که زن با حجاب خودش رو متعلق به همسرش میدونه!
هیچ انحصار طلبی و استعمار و از این حرفا هم وسط نیست. به نظر من که اوج احساس و عاطفه توش به چشم میخوره!

14 | سین

۱۷ آبان ۱۳۸۸ در ساعت ۵:۱۲ ق.ظ

مهم اینه که دل و اشتیاق مال اون باشه!!

زن خودشو و متعلق به مردش بدونه خوبه ولی نه اینکه مجبور بشه حجاب داشته باشه
محبت و عشق و نمیشه با اجبار خرید!! و حجاب تنها راه اثبات تعهد نیست! و صرفا یه اعتقاد شخصی هست که به خود شخص ربط داره نه هیچکس دیگه

اگه به زن به چشم یه شی نگاه نکنیم این دید پیش نمیاد!

15 | سخن آشنا

۱۹ آبان ۱۳۸۸ در ساعت ۱۲:۵۴ ق.ظ

سلام
خانم طاهره حجاب هم برای مرد هست و هم برای زن و این مساله رو از دیدگاه های مختلف میشه دید مسلما بهترین روش اینه که شخص بخاطر خودش و دستور خدا حجابشو رعایت کنه

16 | سینا

۲۰ آبان ۱۳۸۸ در ساعت ۵:۳۴ ق.ظ

فقط دختران جلف و بی شخصیت از حجاب بدشان می آید.اگه من دختر بودم یه حجاب درست و حسابی می ذاشتم.

17 | طاء

۲۱ آبان ۱۳۸۸ در ساعت ۲:۲۴ ق.ظ

آلفرد هیچکاک کارگردان مشهور سینما می‌گوید: من معتقدم زن باید مثل فیلمی پرهیجان و پرآنتریک باشد، یعنی ماهیت خود را کمتر آشکار کند و برای کشف خود مرد را به نیروی‏ تخیل و تصور زیادتری وادارد؛ زنان شرقی تا چند سال پیش به خاطر پوشش جذاب می‏نمودند و همین مسأله جاذبه نیرومندی به آنها می‏داد اما به تدریج با تلاشی که زنان این کشورها برای برابری با زنان غربی از خود نشان ‏می‌دهند، از پوشش آنان کاسته می‌گردد و بنابراین از جاذبه شان نیز کاسته می‏شود؛
ویل دورانت می گوید: زنان دریافته‌اند که دست و دل‏ بازی مایه طعن و تحقیر آنهاست؛ خودداری از انبساط و امساک در بذل و بخشش بهترین سلاح برای شکار مردان است؛ اگر اعضای نهانی انسان را در معرض عام تشریح می‏کردند توجه ما به آن جلب می‏شد ولی رغبت و قصد به ندرت تحریک می ‏گردید؛ مرد جوان به دنبال چشمان پر از حیاء است و بی آن که بداند حس‏ می‏کند که این خودداری ظریفانه از یک لطف و رقت عالی خبر می‏دهد!
برتراند راسل می‏گوید: از منظر هنر مایه تأسف است که به آسانی به زنان بتوان دست یافت و بهتر آن است که وصال زنان دشوار باشد بدون آن که غیر ممکن گردد!
ویل دورانت در لذات فلسفه می‏گوید: آن چه بجوییم و نیابیم عزیز و گرانبها می‏گردد

18 | بهار

۲۱ آبان ۱۳۸۸ در ساعت ۶:۴۳ ق.ظ

اصل حجاب لازم و واجبه . اما طرز امر به معروف و نهی از منکر باید طوری باشه که طرف مقابل احساس بی حرمتی نکنه.

19 | ما برای فردا

۲۲ آبان ۱۳۸۸ در ساعت ۴:۳۵ ب.ظ

سلام
گویا مطالبتون همیشه جالبه و خوندنی

20 | فرامرز

۲۶ آبان ۱۳۸۸ در ساعت ۳:۰۴ ق.ظ

سلام من با نظر بهـــــار موافقم بایداز نظر فرهنگی خیلی کار بشه در هر صورت کرامت انسانها در اولویت هست و فشار بدون آگاهی حتما نتیجه معکوس خواهد داشت خانمها باید این مسئله رو در نظر بگیرند که حجاب وقار و شخصیته یعنی یک انسان روابط اجتماعیش باید بر محور انسان بودن استوار باشه نه جنسیت ومساعل جنسیتی باید در جای خودش مطرح بشه نه در کوچه و خیابان .زن کانون خلقت و به نوعی سازنده شخصیت جامعه هست و خانمها نباید این نقش مهم را نادیده بگیرند چون جامعه ای سالم خواهد بود که زنان سالم داشته باشه با آرزوی سلامتی برای همه دوستان

21 | sogand

۵ آذر ۱۳۸۸ در ساعت ۷:۳۶ ق.ظ

بنظرم جواب خوبی بود
ولی ایکاش یاد میگرفتیم که در هر موردی سرمون بکار خودمون باشه(منظور جوان)

22 | عماد

۸ دی ۱۳۸۸ در ساعت ۱۱:۴۲ ق.ظ

حالا اگه یه بدبختی بخواد که دیگه مسلمان نباشه و یا به سبک خودش خدای یگانه رو بپرسته، تکلیفش با لبه تیز تیغه.
اینطور نیست؟
آیا شما کاسه داغ تر از آش نمی شوید و مصداق آیه شریفه لا اکراه فی الدین را می پذیرید؟
آیا اسلام تنها دین الهی نیست که اجازه انتخاب اصل دین را به کسی نمی دهد؟ آیا یک مسیحی، زرتشتی، یهودی اجازه دارد به اسلام گراید و یک مسلمان اجازه ندارد به دین الهی دیگری گرایش یابد؟

23 | سخن آشنا

۹ دی ۱۳۸۸ در ساعت ۱۲:۳۰ ب.ظ

سلام

دوست عزیز جناب عماد درمورد مطالبی که فرموده اید قبلا بنده در دو پست توضیح داده ام لینکشو خدمتتون تقویم می کنم مطالعه بفرمائید باز هم سوال داشتید بفرمائید در خدمتتون خواهم بود
http://fekrejavan.ir/438.html
http://fekrejavan.ir/557.html

24 | marjan

۲۱ دی ۱۳۸۸ در ساعت ۸:۱۴ ق.ظ

سلام
متن خیلی جالبییه
در مورد نظر اقا عماد باید بگم که
ما همه تو یه کشور اسلامی زندگی میکنیم کسی که مسیحی یا زرتشتیه بنا بر قوانین یه کشور اسلامی باید حداقل خارج از منزل برای حرمت مردم و کشوری که توش زندگی میکنه واسم جمهوری اسلامی رو داره حجابشو رعایت کنه
کسی بانوع دین این قشر مشکلی نداره

25 | احسان

۲۸ بهمن ۱۳۸۸ در ساعت ۳:۱۷ ب.ظ

حجاب چیز بدی نیست اما این مثال ربطی به حجاب نداره انسان اگر به زنش و خودش اطمینان داشته باشه به علاقه بینشون هم اطمینان داشته باشه ترسی از خائنین نداره خیلی ها نمی خوان قبول کنند که حجاب نوعی آرامش دهنده به بی اعتمادی شون هست این فکر خیلی مسخره ای هست که فکرکنیم با پوشش می تونیم جلوی خیانت را بگیریم حتی اگر یک زن اونقدر به شوهر اعتماد داشته باشه می تونه جذبه ای برای خودش در همون حالت بی حجابی ایجاد کنه که فکر های پلید ازش دور بشن این بستگی به خود افراد داره
بی حجابی یک امر جا افتادنی در بین اجتماعات انسان هاست که تاکسی بشه یا نشه اگه بخوایم فرض شما رو قبول کنیم خیلی جا ها هم هست که یک زن محجبه در بین بیحجاب ها حکم تاکسی رو پیدا میکنه این مربوط به اون اجتماع میشه که با حجاب ندارن و حجاب امر تقریبا غیر عادی براشون هست, البته من از بحث در اینگونه سایت ها علاقه مند نیستم چون کمتر آدمایی پیدا میشن که بحث کنند و انسان رو با سند مدرک قانع کنند به حرفشون تا تعصب بی جا شون

26 | نادر

۱۱ شهریور ۱۳۸۹ در ساعت ۱۲:۵۶ ق.ظ

سلام
دستتون درد نکنه واقعا زیباست.
یک مطلب یادم اومد از قدیم شنیده بودم در زمان سابق یک آقای معمم تو اوتوبوس نشسته بود و دو خانم و اقا در کنار ایشون .
این خانومه اینقدر ارایش کرده بود که نگو .
این حاج آقا برای اینکه اونهارو نصیحت و ارشاد کنه یک نگاهی به خانومه می اندازه و همسر خانوم معترض میشه که حاج آقا شما چرا . حاج آقا فرصت را غنیکت شمرده و به همسر خانوم میگه دیدم خانوم شما زیدی زحمت کشیده وکسی هم نیست نگاهش بکند . گفتم زحمت خانمتون هدر نره
اره خانوم اگه عمومی نباشه فقط برای همسر ارایش میکنه . طولانی شد میبخشن.

27 | محسن

۲ آذر ۱۳۸۹ در ساعت ۱۰:۵۴ ب.ظ

سلام به نظر بنده اون مسخره کردن جوان کار زشتی بود و توهین اون شخص به همسر جوان بسی زشتر .
حجاب در همه جوامع وجود دارد هم در جوامع غربی اما آیا فساد در جوامع غربی از فساد در جامعه ما بیشتره ؟ من این طور فکر نمی کنم اگر یه چرخی بزنین متوجه عمق فاجعه میشین البته یکی از عوامل فساد رعایت نکردن پوشش عرف جامعه هستش اما این شرط لازم نیست

28 | محمدباقر

۷ خرداد ۱۳۹۰ در ساعت ۱۰:۰۷ ب.ظ

بسم الله .
اولا این فقط یه مثاله و برای تقریب به ذهن هست . ثانیا اگر فرض کنیم مالکیتی هم وجود داره ، این منافاتی با مالکیت خداوند نداره چرا که مالک حقیقی تمام مخلوقات خداوند است و به عبارت دقیقتر مالکیت خداوند با مالکیت بندگان در طول هم می باشند نه در عرض یکدیگر . ثالثا ما حجاب رو برای کسی تعریف نکردیم بلکه این دین مبین اسلام است که محدوده حجاب رو مشخص کرده و اگر شخصی حجاب اسلامی رو رعایت نکنه ، اسلام اون رو یه شخص گناهکار میدونه . رابعا یکی از مصادیق عمل نیکو و تقوا رعایت همین حجاب اسلامی است . خامسا نهی از منکر بر هر مسلمانی واجب است و نیز رعایت قوانین جمهوری اسلامی (بلکه رعایت قوانین هر کشوری برای مردم آن کشور) لازم و بایسته است و همانطور که میدانید طبق قوانین جمهوری اسلامی ، بی حجابی جرم محسوب میشود و باید با آن برخورد شود . البته قبل برخورد باید برای این واجب الهی فرهنگسازی شود . سادسا غالبا نگاه های مردان به زنان بی حجاب از روی هوس و لذت است . شما نمی توانید منکر تعداد زیاد مردان هرزه چشم شوید . مردان چشم پاک سعی می کنند که به زنان بی حجاب نگاه نکنند نه اینکه نگاهشان را برایشان پاک کنند !!

نوشتن نظر

.. مدير سايت ...

مشترك شويد

دریافت آخرین مطالب سایت از طریق ایمیل :


بایگانی

آمار