ارسال شده توسط سخن آشنا در تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۸۸
بسم الله الرحمن الرحیم
فهیمه: سوال (چرا دوست نداری همسرت ،دوست داشته باشه ؟؟؟)
سلام …نمی دونستم تا این حد برو بچ امروزی دلشون می خواد همسراشون پاک و صادق باشن …
طبق نظر سنجی که تو کلوب شد افراد زیادی هستن که دوست ندارن همسرشون بی اف یا جی اف داشته باشه …
میشه اونایی که موافق و مخالف بودن دلایلشونو بیان کنن….
شاید خیلی از ماها نظرمون با دلایل شما ها برگرده …
من خودم موافق این بودم که همسرم دوست داشته باشه ..البته اینو بگم دوستی که پاشو از حد و مرزش بیرون نذاشته باشه …یعنی اگه متوجه بشم رابطه جنسی باهاش داشته اگه بچه هم داشته باشم ازش جدا میشم …
شماها بگید دلایل مخالفت و موافقتتون با این نظر سنجی چی بوده ؟
باران: سلام. فهیمه جان شما که میگی اگه بدونم شوهرم با دوستش رابطه جنسی داره یا بچه داره ازش طلاق میگیرم پس چرا میگی موافقم همسرم دوست از جنس مخالف داشته باشه اگر به اتفاقات و تجربیات بزرگتر ها و همچنین دقیق تر به اطرافیان و اتفاقاتی که توی زندگیشون می افته دقت کنید میبینید که اونچه که پایه و اساس بیشتر زندگی ها رو خراب میکنه و زندگی ها رو از هم میپاشونه نداشتن اعتماد به همسر هست. حالا شما به فرض بدونید شوهرتون دوست دختر داره و دیر به منزل برگرده یا یک شب نیاد خونه بازم میتونید به این فرد به عنوان یک شوهر قابل اعتماد نگاه کنید ؟
سایه:مخالفم ! چون واقعا برام مهمه که همسرم روحا بهم وفادار باشه و اینم میدونم که وقتی دونفر ( فرقی نمیکنه جنس مخالف یا موافق ) با هم روابط صمیمانه خاصی داشته باشن به هر حال به هم وابسته میشن ،من نمیتونم بپذیرم مردی که به غیر از من به خانم دیگه ای وابستگی داره ، روحا بهم وفاداره.
بهاران: جوابش خیلی سادست. شما خیانت همسر رو فقط درداشتن روابط جنسی با بقیه می دونید ؟!!! خیلی عجیبه … فرض کنیم شما به نامزدتون اجازه می دید که دوست دختر داشته باشه در حد روابط عاطفی و غیره … پس می شه بفرمایید. هدف شما و اون از ازدواج با هم و اصلا زن و شوهری چیه ؟!
این حرف دقیقا مصداق اینه که بگیم زن به کل برا سرویس دهی همه جانبه به مرد آفریده شده …( دخترها از لحاظ عاطفی بیرون خونه و زنش هم جسمی درون خونه ) اصلا از نشانه های اصلی یه ازدواج ناموفق همینه که شما با یه نفر پیوند عاطفی و زناشویی و … ببندید و در جای دیگری غیر از خانه طلب محبت و عشق ورزی کنید …( چه برای زن و چه مرد ) این دو معنی بیشتر نداره : یا طرف هوسباز و تنوع طلبه و یا از لحاظ عاطفی و روحی تو خونه تامین نمیشه که دنبال دختردیگه ای هست …
حتی توی کتاب (( آیا تو آن گمشده ام هستی )) از باربارا دی آنجلس ، که مال جامعه آمریکاست هم روابط نامشروع بعد از ازدواج ، بد دونسته شده و اسمش رو خیانت می گذاره ، چه برسه به ایران … با دستورات دینی و مذهبی ما …
احسان:بچه ها چرا ما خودمون رو گول بزنیم؟؟؟خدا به خیر بگذرونه این دوره همه دارن خودشونو با این حرفا که کمبود محبت داریم و فقط در حد یه دوستیه سادست گول می زنن.واسه خیلیها تفاوت نمی کنه که همسر آیندشون این روابط رو داشته یا نه! چون خودشون چند تا که عرض کنم یه تعدای پیرهن پاره کردند…
خود قرآن حرف آخرو زده : خوبها مال خوبها بدها مال بدها . والسلااااااااااااااام
فهیمه: سلام
اینجا اکثرتون گفتین که چون ، دوست از جنس مخالف نداریم پس دلمون می خواد که همسرمونم دوست نداشته باشه ..چون می خوایم محبتمونو نثار یکی کنیم که از جون و دل فقط مال خودمون بوده ….
درسته منم همچین چیزیو دوست دارم … دست رو دل هر ادمی بزاری دوست داره طرفش فقط و فقط و فقط از اول عمرش تا اخر عمرش مال خودش باشه .ولی …….
متاسفانه این فکرو نکن که چون خودم دوست ندارم پس زنم یا شوهرمم در اینده که مال من میشه پاک پاک بوده .البته ممکنه … ولی درصدش به نظر من که پایینه .
اینجا یه سوال برای من پیش اومده .هنوز ادمای خوب انگار تو دنیا زیادن ؟!!!!
یه جمله خیلی خوشگلی تو دنیا هست که می گه :
از هر دستی تو این دنیا بدی از همون دست پس میگیری
اونایی که موافق در نظر سنجی بودن و بیان کردن که براشون مهم نیست همسرشون قبل از ازدواج دوست داشته باشه .کجان ؟ خب دلایل موافقتشونو بیان کنن …مخالفینم لطفا تا اونجایی که می تونن جانماز اب نکشن (معذرت ) و با رو راستی بیان جلو …چون خیلیایی که اینجا نظر دادن به مخالفت ..من قبلا مطمئنن ازشون چیزی دیدم که متو جه شدم دوست دارن ….
در ضمن راجع به دوستی همسرمون بعد از ازدواج با جنس مخالفش باید بگم از این جور مردا و زنا که با بهونه های واهی دست به این خیانت بزرگ می زنن متنفرم ….
در هر صورت هیچکی دوست نداره همسرش قبل از ازدواج لذت جنسی از کسی برده باشه ولی اگه متوجه شدید همسرتون قبل از ازدواجش سکس داشته و اونم شرعی و حلال و برا اینکه گناه نکرده باشه اینکارو کرده به خودتون ببالید که همسرتون اگه از خیلی جوانب اشتباه کرده ولی از یه جهت کار بسیار درستی کرده که اونم گناه نکردنش بوده …
بهرنگ:سلام. جواب این سوال ساده ست. یک کم دقت و آینده نگری می خواد. دوستی با جنس مخالف در زمان ازدواج که کاملا تکلیفش معلومه. هیچ ارتباطی به دین و امثال هم نداره، چون ذات بشر نمی پذیره. مگر اینکه فطرت شخص طی دوران رشد دچار تغییرات منفی شده باشه.در مورد دوستی های پیش از ازدواج هم چند مطلب هست: (موارد زیر در مورد هر دو جنس کاملا صادقه)
- یکی اینکه همسر شما که پیش تر با کسی دوست بوده، ممکنه آگاهانه یا ناخودآگاه شما رو با دوستاش مقایسه کنه و اگر شما در مواردی کمبودهایی نسبت به اونها داشته باشین از شما دلزده بشه.
- دیگه اینکه ممکنه دلداده ی یکی از همون ها شده باشه و الی الابد نتونه مهر اونو از دلش بیرون کنه و برای محبت به شما جای چندانی در دلش نمونده باشه.
- دیگه اینکه به تنوع در روابط عادت کنه و شما خیلی زودتر از اون که تصور کنی براش تکراری بشی.
- دیگه اینکه ممکنه بواسطه ی رفتارهای نامناسب و دوستی های اشتباهش و معیار قرار دادن اون روابط، همیشه به شما ظنین باشه و نتونه به شما اعتماد کنه.
- ممکنه نتونه دوستی هاش رو از خاطر ببره و همیشه سایه ی روابط عاطفی یا خوشگذرونی ها یا حتی روابط جنسیش روی رفتار روزمره ش با شما تاثیر بذاره.
- شاید شما به خاطر گذشته ش همیشه بهش ظنین باشین و نگران از بازگشت اون به رفتارهای قبلی.
- و بدونین قباحت عمل تا وقتی انجام نشده در دل آدم هست، وقتی که کسی رفتار زشتی رو انجام داد معمولا قباحتش شکسته شده و احتمال بازگشت به اون عمل بسیار زیاد می شه.
به هر حال اینها تقریبا ظاهر امره و اونقدر اثرات منفی خواهد داشت رابطه های پیش از ازدواج، که اگر شما اونها رو بدونین، نه خودتون رو آلوده به این روابط می کنین و نه همسری که چنین دوستی هایی داشته به همسری انتخاب.
سخن آشنا: با عرض سلام. دوستان عزیز پاسخهای متعددی دادند که قصد ندارم در مورد اونها در این پست نفیا یا اثباتا حرفی بزنم فقط می خوام یک نکته ای رو عرض کنم که چرا یک انسان مذهبی دوست نداره همسری رو انتخاب کنه که قبلا دوست پسر یا دختر داشته باشه دلیلش اینه که شخصی که به خودش جرات بده که رابطه خلاف شرع با نامحرم داشته باشه مسلما هر لحظه امکان این وجود داره که این جرات رو بخودش بده و مرتکب گناه بشه . یا حق
فهیمه: من می خوام بدونم دلایل اونی که موافق اینه که دوست قبل از همسر خودش داشته باشه چیه ؟دلایل مخالفین رو دیدم، حالا می خوام تحقیق کنم ببینم دلایل موافقت با این طرح چیه ؟
بهرنگ: سلام. گرچه دوستی های پیش از ازدواج معمولا آسیب های شدیدی به صمیمیت و سلامت خانواده وارد می کنه، اما بعضی ها بی توجه به اون یا حتی در حالیکه از آثارش با خبرند، با کسی ازدواج می کنن که پیشتر دوست یا دوستانی از جنس مخالف داشته. دلایل این امر قابل بررسی هست:
- گاهی علاقه ی شدیدی که بین دو طرف ایجاد شده، موجب می شه عاشقانه چشم به روی خطاهای همدیگه ببندند؛ که اگر این عشق واقعی باشه گذشته ی همدیگه رو فراموش می کنن و اگر گذرا و موقت باشه در نهایت به زندگی و شخصیت شون صدمه می زنه.
- گاهی یکی از زوجین و یا هر دو، برای اینکه راه رو برای خودشون باز کنن و خودشون رو از هر قیدی رها کنن دست به این قبیل ازدواج ها می زنن تا بی حساب شن.
- گاهی جوون ها واقعا از عواقب ازدواج باکسی که پیشتر دوستی از جنس مخالف داشته بی خبرن یا اون عواقب رو چندان مهم و موثر تلقی نمی کنن.
- بعضی ها هم به ظاهر مثل آفتاب پاکند و طرف مقابل ممکنه گول ظاهر فریبنده شون رو بخوره و بعدا از ماوقع خبر دار شه و یا نشه!
- گاهی شخص، هم از عواقب احتمالی باخبره و هم از گذشته ی طرف مقابلش، اما یا از سر دلسوزی یا اجبار عواملی مثل خانواده و … دست به این جور ازدواج ها می زنه.
- و در مواردی هم اونقدر دنبال یک همسر آفتاب – مهتاب ندیده می گرده و پیدا نمی کنه، که می پذیره میون کورها یه چشم پادشاست و با توجه به معیاراش از میون کسایی که تجربه ی دوستی داشتن، اونی که تجربه ش کمتر یا روابطش محدود تر بوده رو از سر ناچاری انتخاب می کنه.
- بعضی ها هم که خیلی دل گنده هستن و با مسائل خیلی باز و لارژ! برخورد می کنن، عمداًمی رن سراغ این جور افراد؛ تا به همه بفهمونن که بعله! ما اینیم.
درباره ی این گروه که حاضرند با کسی زندگی کنن که قبلا دوست دختر یا پسر داشته، مورد بسیاره. که من به همین اکتفا می کنم.
لی لی: سلام. فهیمه جون ، اگه جواب سوالتو گرفتی اعلام کن تا بحث رو جمع بندی کنیم. تشکر
فهیمه:لی لی جون می تونی جمع بندی رو شروع کنی.
1 | محمد امین
۱۵ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۱۱:۰۸ ب.ظ
سلام
به نظر منم ربطی به مذهب نداره! اصولا آدم نمی تونه وجود کسی دیگه رو تو زندگی کسی که دوستش داره تحمل کنه. همین روابط و دوستی های ساده اس که بعدا به خانواده ضربه های محکم میزنه. من ۲۲ سالمه و مجرد هستم! ولی اینجوری فکر میکنم.
2 | غریبه آشنا
۱۶ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۱:۲۲ ق.ظ
یک ساعت نظر دادم بعد چون ایمیل نزده بودم همش پرید.:((
دیگه حوصله یه صفحه تایپ کردن رو ندارم.
اگه خواستید PM بدید بحث کنیم.
3 | حمید
۱۶ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۱:۵۴ ق.ظ
با سلام.
من به عنوان یک جنس مذکر خواستم بگم بهتره که آدما چه قبل از ازدواج و چه بعد از ازدواج به همسرشون وفادار باشند!
چطور؟
خوب زمانی که شما هنوز مجرد هستین باید به این فکر کنید که یه روز متاهل میشین و همسری خواهید داشت. پس اگه الان بخواهید با کسی باشید که همسر شما در آینده نخواهد بود پس شما به همسر آیندتون وفادار نبودید.
حالا چه زن باشید چه مرد فرقی هم نداره.
البته این شامل نامزدیو خواستگاری و این چیزا نمیشه منظورم رفاقت بین دختر و پسر بود.
من که خودم تا حالا به همسر آیندم وفادار موندم دوست دارم اونم به من وفا دار بوده باشه.
و این که من تا حالا با هیچ دختری دوست نشدم دلیل بر بی عرضه بودن و عقب افتاده بودنم نیست.
ببخشید ولی در قرآن (نمیدونم سوره نور بود یا بقره) گفته شده زنا نمی کند مردی مگر زنی زنا کار بگیرد و زنا نمی دهد زنی مگر اینکه همسرش زنا کار باشد.
من آدم بسته ای نیستم ولی به نظر من اگه ما مسلمونیم باید به دستورات اسلام توجه کنیم. چون اسلام همش خیر ما رو می خواد.
با سپاس
4 | تام ای
۱۶ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۲:۱۱ ق.ظ
بسیار جالب بحثی که به راه افتاده .به نظر من هر کس در حدی میفهمه که میتونه بفهمه و خودش در اون حده.به نظر من اشنایی هایه قبل ازدواج خیلی لازمه و من خودم ترجیح میدم طرف مقابلم قبلا هم با ادم هایه زیادی بوده باشه و در نهایت انتخاب خودشو بکنه!به عبارتی ادمی که همون اول بازار خریدش و میکنه تا برسه اخر بازار خیلی شک ها و افسوس ها میخوره اما بی نتیجه است چون همون اول خرید و کرده اما کسی که کل بازار و میگرده و اگاهنه تصمیم میگیره تا اخر مطمینه انتخاب درسته و کرده.البته این روابط برا هر کسی تا حدی از رو سلیقه میشه محدود بشه و اون بحثه جنبیه . هر چند ادمی که حتی بعده ازدواج هم به کسه دیگه ای وابسته میشه به نظر من با جنگ و دعوا و این جور چیز ها مسیله ی حل نمیشه. عشق که اجباری نیست که بخوایم چون طرف یه چند سالی پیش یه برگه رو امضا کرده محکومش کنم .
5 | علی
۱۶ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۲:۴۳ ق.ظ
یه چیزی بگم من اصلا اعلام میکنم هر کسی ممکنه این کارو انجام بده آدم وقتی میخاد ازدواج کنه گذشترو باید فراموش کنه باید بعدش رو ببینه قبل تموم شده اگه میخاد باشه باید همه چیزو فراموش کنه عشقیعنی این نه اینکه یکی خودش هر غلطی کرده(پسرا)و بعضی وقت ها دخترها بعدش بگن طرف مقابلم باید سالم باشه و اصلا باجنس مخالف حرف نزده باشه این مسخرست نه؟؟؟؟؟؟
ولی وقتی زندگی شروع میشه خیانت باید ممنوع بشه…..
6 | تارا
۱۶ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۲:۴۷ ق.ظ
درود … خب این یه واقعیته که در این عصر و زمان کمتر کسی پیدا میشه که دوست پسر یا دوست دختر نداشته باشه . و این رو فقط تو گروه سنی جوان نمی بینیم بلکه این مساله در بین نوجوون ها هم عادی شده . و اصولا در جامعه ی مدرن امروزی با مردمی که کلی پیچیدگی روحی و فکری و در کل شخصیتی دارن دیگه نمی شه بدون شناخت نسبی از جنس مخالف تن به ازدواج داد . امروز روز دیگه آدم ها اون انسان های ساده ی ۲۰ یا ۳۰ سال پیش نیستن که بتونیم اینقدر بهشون اعتماد کنیم که به طریقه ی سنتی و بدون شناخت قبلی باهاشون زیر یه سقف بریم . بنابر این فکر می کنم این مهم نباشه که همسر ما یا کسی که کاندید ازدواج با ماست قبلا دوست دختر یا پسر داشته . ولی حدود رابطش مهمه . خصوصا برای دختر ها . چون رابطه ی جنسی روی روح دختر ها خیلی بیشتر از پسر ها تاثیر میزاره و فکر اون رو حتی بعد از ازدواج هم درگیر می کنه . البته این موضوع در مورد پسر ها هم هست منتها با شدت کم تر . بنابر این اشکالی نداره که آدم ها قبل از ازدواجشون دوست پسر یا دختر داشته باشن اونم صرفا برای شناخت جنس مخالف . ولی من داشتن رابطه ی جنسی در این دوران رو شدیدا منع می کنم و باهاش مخالفم . خصوصا برای دختر ها . در مورد داشتن دوست دختر یا پسر بعد از ازدواج که بنده اصلا حرفی در موردش نمی زنم . چون خود موضوع به غایت مسخره و پوچ هست و باید برای کسانی که این کار رو انجام می دن و کسانی که با این قضیه مشکلی ندارن تاسف خورد . پاینده باشید ، بدرود …
7 | کورش کبیر
۱۶ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۴:۲۹ ق.ظ
سلام به همه دوستان
در جامعه ما آقایان اکثر قزیب به اتفاق دوست دختر یا زن دارند و همه هم میدانند و همسرانشان یا خود را به ان راه می زنند یا طلاق میگیرند
فقط زنان جامعه ما هستند که اگر دوستی از جنس مخالف داشته باشند همه عکس العمل نشان میدهند
داشتن دوست از جنس مخالف در حین متاهل بودن بحث مفصلی است که در این مقوله نمی گنجد
8 | مهدی عبداللهی
۱۶ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۴:۵۶ ق.ظ
سلام
من سی سال دارم
و هفت سال پیش ازدواج کردم
یه مساله ای هست اگر دو نفر توی سن بالا (مثلا سی سال یا بالاتر) با هم ازدواج کنند و قبلش تجربه ای با جنس مخالف نداشته باشند چه اتفاقی توی زندگی مشترک شون خواهد افتاد؟
فکر کنید و تحلیل تون رو بگید
9 | محمد علی
۱۶ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۵:۲۰ ق.ظ
سلام
به نظر من رابطه ی بین دختر و پسر توی ایران بد تعریف شده ، چون به محض این که دختر و پسری در مقابل هم قرار می گیرن ، اول چیزی که به ذهنشون می رسه اینه که من ممکنه و می تونم با این دوست بشم و بهش شمارمو بدم ، در حالی که اصلا نمی شناسه طرفش رو.
یه همچین برخورد هایی باعث می شه دوستی های بی پایه و اساس بیشتر بشه که صد البته این جور دوستی هایی که فکر می کنن عاشق هم دیگه هستن و با هم حرف های عاشقانه رد و بدل می کنن ، به روحیه فرد صدمه می زنه. و من مخالف این رو رابطه هستم.
ولی زمانی هست که دختر و پسر با هم فقط رابطه دوستی دارن و هر دو به طور صحیح فرق رابطه ی دوستانه و عاشقانه رو می دونن. در این حالت هر دو حریم ها رو رعایت می کنن. و این به نظر من خوبه
علت خوب بودنش اینه که هر دو تا حدودی از ویژگی های رفتاری و اخلاقی ( کلی ) جنس مخالف آشنا می شن و علاوه بر اون مهارت صحبت با جنس مخالف رو فرا می گیره.
اگر در جامعه نگاه کنیم می بینیم که خیلی از پسر ها و دخترها که تن به دوستی های بی پایه اساس عاشقانه می دن ، فرق عشق و دوستی رو نمی دونن
خیلی از دختر و پسر ها هم هستن که حتی نمی تونن در مورد یه مطلب ساده با جنس مخالف بحث کنن ، یا هزار بار سرخ و سفید می شن یا با همون ادبیات که با دوست های هم جنس خودش حرف میزنه ، شروع به صحبت میکنه که اغلب باعث برداشت بد از سمت مخاطبش میشه و یا اصلا نمی تونه صحبت کنه و چرت و پرت می گه
این ها تعدادی از آثار عدم آشنایی با روحیات جنس مخالفه و با کمی دقت می تونین خود شما خیلی بیشتر مشاهده کنین
پس رابطه ای در حد آشنایی با روحیات و اخلاق جنس مخالف به نفع زندگی و خانواده هر کس بعد از ازدواجه
10 | الهه
۱۶ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۵:۲۷ ق.ظ
سلام خسته نباشید
و با تشکر از نظرات متفاوت اما خوب تک تک شما دوستان عزیز
به نظر من آدم نباید تو زندگیش افراط و تفریظ کنه…
همه چیز در حد تعادل خودش..
من با نظر(۴ تام ای) مقداری موافقم..اما باید در نظر بگیریم همه که روشن بین نیستن…
هستن کسایی که وقتی وارد زندگی متاهلی میشن بعد از مدتی چون عادت کردن و معتادن به روابط های نا مشروع و غیره مجددا از یکنواختی زندگی خسته میشن و بر می گردن سر خونه اول
با این تفاوت که دوست دارن هم اینور و داشته باشن هم اونورو
هم دوست ندارن به زندگیشون لطمه ای بخوره هم ..
هم خدا رو میخوان هم خرما را…
و جالب اینکه من خیلی از همچین داستانهای زندگی راجبه این موضوع فهمیدم. دادگاه ها هم که پر از همچین مواردهایی…
و اینکه حد تعادل خودمون رو رعایت کنیم..و مهمتر از همه آشنایی قبل از ازدواج خوبه اما در حد احکامش اونم در دین مبین اسلام…
ااما هر کسی بقولا یه دیدی واسه خودش داره..
امیدورام که تو زندگیتون هم مجردی هم متاهلی موفق باشین.
11 | محسن
۱۶ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۶:۱۰ ق.ظ
سلام
بحث جالبی بود … من خودم با این مشکل مواجه شدم … یعنی من کسی بودم که معتقد بودم با هیچ کس دوست نمی شم و همه ی وجودمو نگه می دارم برای کسی که می خوام واسه همیشه واسه ی من باشه … آدم مذهبی ای هم هستم … اما دختری اومد تو زندگیم که زیاد مقید نبود و دوست پسرای زیادی هم داشت قبل از اینکه بیاد سراغ من … اون وقتی منو عقایدمو دید از گذشتش پشیمون شد و می گفت کاشکی از اول فقط با تو آشنا می شدم … اتفاقاً اعتقاد داشت کسی که میاد سراغش باید قبلاً خیلی دخترای دیگه رو هم تجربه کرده باشه و از بین اونا اون رو انتخاب کرده باشه، اما وقتی خودش اومد سراغ من به کلی این عقیده ی خودشو رد کرد و گفت اشتباه کرده در عقیدش.
حالا بعد از مدتی که اون وابستگی تو من ایجاد شد از لحاظ احساسی و من فک کردم این همون کسیه که باید تمام وجودمو صرفش کنم و انقدر بهش علاقه مند شدم که قبول کردم گذشتشو در نظر نگیرم و روابط دوستی ای که داشته(زیاد عمیق هم نبوده) رو بی خیال شم،به خاطر یه سری چیزایی که تو خودشو خونوادش وجود داشت که مخالف عقاید مذهبی من بود (در حالی که گفته بود می تونم تغییر کنم،اگه قانع شم) از هم جدا شدیم، یعنی هم دیگه رو ول کردیم … حالا اینجا من موندم و اندک باقیمانده ی وجود احساسیم که می خواستم واسه ی تک دختر زندگیم صرف کنم…و اون دختر هم که فقط منو احساستمو تجربه کرد و مثه پسرای قبلی فراموش کرد و رفت.
حالا به نظرتون کار کی اشتباه بوده تو این ماجرا؟؟؟من باید چی کار کنم؟؟؟
البته اینو باید بگم که رابطمون دوست پسری دوست دختری نبود، تا جایی که حتی من یه بار هم باهاش با ضمیر مفرد حرف نزدم.
12 | صدف
۱۶ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۸:۱۵ ق.ظ
ضمن عرض سلام و خسته نباشید به همه دوستان میلاد با سعادت امام زمان(عج)را به همگی تبریک میگم.
من یه اعتقاد شخصی دارم که فرد هر جور حوونی کنه بختش هم همونجور میشه.اگر من امروز یه جایی با پسری ارتباطی داشته باشم مطمئنن همسر اینده من هم با دختری ارتباطی داره.(یه جورایی خیانت در برابر خیانت و وفاداری در برابر وفاداری).این درسته که هر کسی دوست داره طرفش فقط فقط مال خودش باشه و قبل از اون با هیچ کس رابطه عاطفی یا جنسی نداشته باشه چه برسه به بعد از ازدواج.
همچنین اگر دختر و پسر هر روز با یکی باشند و برای هم محبت و عاطفه خرج کنند وقتی یکی از طرفین بنا به هر دلیلی کنار کشید این خاطره بد از جنس مخالف توی ذهنش میمونه و به همه به یک شکل نگاه میکنه و علاوه بر اون دیگه احساسی براش نمیمونه که بخواد به همسرش نشون بده.پس چه بهتر که رابطه ای نباشه ولی اگرم بود باید دختر و پسر بعد از ازدواج همه روابط قبلی و ادمهایی که باهاشون بودند را فراموش کنند وگرنه با فکر کسایی که قبلا توی زندگیت بودند زندگی کردن درست نیست.
دوستی بعد از ازدواج که دیگه واقعا واجعه و به دور از انسانیت حساب میشه و واقعا غیر قابل بخشش حالا در هر حدی که میخواد باشه(کم یا زیاد)
13 | مسلم
۱۶ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۸:۵۱ ق.ظ
با سلام
دوستمون گفتن “اشکالی نداره که آدم ها قبل از ازدواجشون دوست پسر یا دختر داشته باشن اونم صرفا برای شناخت جنس مخالف” سوالی که اینجا مطرحه اینه که با این ایده، من به عنوان یه پسر باید با چند ده تا دختر دوست بشم تا جنس مخالفم رو بشناسم؟و شمای نوعی چند درصد از شناختتون از جنس خودتون رو مدیون دوستیهاتون میدونین (اگه واقعا قادر به شناخت همجنس های خودتون شده باشین) … مگر نه این است که گفته اند ” تو اول بگو با کیان دوستی پس آنگه بگویم که تو کیستی” در کل نظر من اینه که بهانه شناخت از جنس مخالف برای طرح دوستی گول زدن خودمونه، چون نه به اون شناخت میرسی (غیر از یک سری چیزهای کلی که برای فهم اونها نیاز به ایجاد رابطه دوستی با جنس مخالف نیست) و نه هدف واقعیت از دوستی شناخت جنس مخالفه.
البته در مورد خواستگاری و ازدواج قضیه فرق میکنه، شما میتونی در مراسم خواستگاری هر چقدر که بخوای در مورد طرفت کسب اطلاعات کنی و تحقیقات و اینها و الزامی هم نیست که حتما در همون ده پونزده تا خواستگاری اول، حتما یکی رو انتخاب کنی…
14 | فاطمه
۱۶ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۹:۲۱ ق.ظ
دوستان سلام. کم و بیش نظرات دیگران رو خوندم. ببینید الان ۴۰ سال پیش نیست که مرد و زن تا پای سفره عقد همدیگه رو نبینن. الان ما داریم توی دنیایی زندگی می کنیم با روابط بسیار گسترده. و طبیعتا محاله که دختر و پسر قبل از ازدواج رابطه با جنس مخالف هر چند مختصر رو نداشته باشند. ولی اعتقاد من اینه که این روابط زیاد هم بد نیست. البته اگه از حد نگذره. خود من در حال حاضر با یه نفر دوست هستم. همین دوستی باعث شده که یه جور تعادل در برخوردم با جنس مخالف ایجاد بشه و یه جورایی یاد بگیرم چطور با طرف مقابلم برخورد کنم. خوب این کجاش بده؟ آمممممااااااااااااا یه نکته ای که من طی سالها تجربه بهش رسیدم اینه که : هیچ وقت با دوست پسرت ازدواج نکن. نمی دونم چرا ولی اینجور زندگیا دوام نداره. ولی من به این معتقدم که یک مرد اگه قبل از ازدواج حتی تجربه جنسی هم داشته باشه خوبه. چون یاد می گیره چطور با یه LADY برخورد کنه. ولی بعد از ازدواج هر دو طرف باید به هم وفادار باشن. شیطونیا و دوست شدنا مال مجردیه.
15 | ارنستو چه گوارا(ستاره سرخ سوسیالیسم)
۱۷ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۴:۰۸ ق.ظ
سلام! بازم سرو کله من پیدا شد !اینبار اینجا!
واقعیت اینکه ما در عصری هستیم که رابطه با جنس مخالف یه امر اجتناب ناپذیره!اما باید دید این رابطه چطوریه؟
فرض کنید من زنی دارم که شاغله خوب این یه امر طبیعیه باهاش رابطه داشته باشه
در قالب روابط کاری و اداری یا تجاری طبیعیه!این دیگه حساسیت نداره و خیانت نیست!حتی جلوی خودم باهم حرف بزنند و خوش و بش کنند نباید ناراحت بشم اما اگر رابطه عشقی باشه باید ببینیم ریشه در چی داره؟دلیللش چیه؟
سوابق نشون داده که در اکثر خیانتها همسر نقش مهمی داره
تو فامیل خودمون چند مورد داشتیم
مردها اصلا نمیفهمیدند زندگی زنا شوی یعنی چی؟رفتار و محبت به همسر چیه؟
رفتار بد و زور و…
و البته زنها هم مقصر بودند!
ظرفیت امکاناتی چون پول و آزادی و موبایل و… نداشتند
از اونا بد استفاده کردند!
دوست دارم خودتون نتیجه گیری کنید
16 | تارا
۱۷ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۵:۳۲ ق.ظ
درود … دوست گرامی ، بدیهی است که من دوستان زیادی از جنس خودم دارم و با همین ایجاد رابطه توانستم همجنس های خودم رو بشناسم . این که من می گویم اشکالی ندارد که قبل از ازدواج با کسی دوست بود صرفا معنی اش این نیست که من این اتفاق را تایید می کنم و به تبلیغ آن می پردازم . بلکه منظور من این است که با روند رشد اینگونه ی جامعه که به آن مدرن و به اصطلاح روشنفکرانه می گوییم دیگر نمی شود جلوی جوانان و چه بسا نوجوانان را گرفت که با جنس مخالف دوست نباشند . اگرنه که من در خیلی از مسائل من جمله این مساله سنت اصلاح شده را ترجیح می دهم . اما باید بپذیریم که همه یک شکل فکر نمی کنند و این را هم باید پذیرفت که طی جریان های به ظاهر روشنفکری در ایران ، امروزه دوست شدن دختر و پسر با هم امری عادی تلقی می شود و نمی شود هم جلویش را گرفت و البته بنده به این موضوع هم معتقد هستم که امروزه با این همه پیچیدگی شخصیتی که انسان ها دارند دیگر ازدواج به طریقه ی سنتی جواب نمی دهد . دیگر اینکه ، برادر عزیز ، شناخت از فرد یک چیز است و شناخت از جنسیت فرد چیز دیگر و البته این را هم اضافه می کنم که اکنون در زمانی به سر می بریم که دو نفر ده سال زیر یک سقف با هم روزگار می گذرانند و ناگهان اتفاقی رخ می دهد و می فهمند اصلا همدیگر را نشناخته اند . با چنین پیچیدگی هایی شما چطور حرف از شناخت طی چند جلسه خاستگاری می زنید ؟!!!! خلاصه ی کلام این که بنده هم موافق نیستم که آدم قبل از ازدواج رابطه های بسیاری را تجربه کرده باشد اما چه کنم که باید بعضی از اتفاقات را که به آن ها اجتناب ناپذیر می گوییم پذیرفت و یاد گرفت به جای انرژی گذاشتن برای مخالفت و حذف آن که فقط وضع را بدتر می کند ، دنبال یک فرهنگ سازی درست و حسابی گشت که میزان آسیب ها هرچه کم تر شود . پاینده باشید ، بدرود …
17 | admin
۱۷ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۱۰:۰۶ ق.ظ
سلام
خانم فاطمه شما فکر نمی کنید بعد این نوع ارتباطات یک محبت عاطفی پیدا میشه که اگه به ازدواج منتهی بشه به قول شما دوام نداره و اگه منتهی نشه ضربه عاطفی به دو طرف مخصوصا با توجه به عاطفی بودن بیشتر به دختر وارد میشه ؟
واقعا فکر کرده اید چرا این نوع ازدواج ها معمولا دوام نداره ؟ به نظر من دلیلش یک چیز بیشتر نمی تونه باشه و آن هم بی اعتمادیه و به نظر من اگه انسان بعد ازدواج بفهمه که همسرش قبلا با افراد دیگه ای در رابطه بوده بی اعتمادی بیشتری خواهد داشت و زندگی انسان همیشه امنیتی خواهد شد
18 | آخر قصه
۱۷ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۱۲:۵۷ ب.ظ
با سلام
بحث جالبی بود !!!
راستش منم زیاد به این مسئله فکر کردم الان ۲۷ سال دارم , یک خانم هستم .
تا الان با هیچ کسی رابطه دوستی نداشتم ولی پسرهای زیادی را می شناسم تو محیط کار و دانشگاه و نت و….
چند سال پیش یعنی در سن نوجوانی و تا ۲۱ سالگی فکر می کردم باید اولین دختر در زندگی همسرم باشه و برعکس
الانم معتقد هستم ولی الان خیلی فرق می کنه دوست دارم دخترای زیادی را بدون رابطه دوستی و عاطفی بشناسه و بهترین را انتخاب کنه و خودمم با شناخت کسی را انتخاب کنم .
به نظر من ادم باید همسرش را واقعا دوست داشته باشه بعد بله را بگه این مسئله با داشتن رابطه دوستی خیلی فرق میکنه !!! ولی به هر حال دوست داشتن در اثر انس و رفت و امد ایجاد می شه من فکر می کنم بهترش اینه که در یک چارچوب خاص مثل دانشگاه و محل کار و جایی شبیه این این انس و شناخت بیشتر حاصل می شه در کل هر نوع تماس دو نفری را بد می دونم تلفن دادن و ……….
ولی منکر انس و علاقه قبل از ازدواج هم نمی تونم بشم به نظرم مهم هست !!! حالا شما یک راه حل بدید !!!!
اعتقاد من این هست اکثر افرادی که بخصوص دفعه اول با کسی ارتباط برقرار می کنند واقعا دنبال انس و شناخت هستند و برای همیشه دارند تلاش می کنند
هدف از رابطه را ازدواج می دونند ولی بر اثر دقت نکردن در روابط ، ناخود آگاه خودشون را جایی می بینند که نباید باشند کلا صمیمی شدن و راحت حرف زدن و مثل یک زن و شوهر شدن حتی در مکالمات کار اشتباهی هست .
————————————————————————————-
در کل نظر من اینه که یک پسر به صرف اینکه باید خانواده تشکیل بده یا یک دختر به صرف اینکه بلاخره باید شوهر کنه نباید تن به ازدواج بده به نظر من بهترین حالت اینه که مرد بر اثر علاقه و محبت به یک فرد خاص برای خواستگاری اقدام کنه یعنی صرفا برای اون دختر نه چون حالا زن می خواد بره خواستگاری !!!
در کل شما می گید رابطه دوستی خطر افرین هست ok
بعضا من می گم نفرت انگیز ولی تو رو خدا تو این دینی که داریم درست نگاه کنید و به ما بگید اون انس و علاقه را چطور بدون ارتباط می شه داشت !!!!
در کل می خوام بگم دین ما هر روز داره بهنگام می شه !!!
بهتره درست و عاقلانه به مسائل نگاه بشه
یک روز یک خانم که شاغل بود همه بد نگاهش می کردند ایا دین اینا گفته بود !!!
چرا الان خانم های شاغل چنین دیدی بهشون نیست !!!
19 | yazdan pa
۱۸ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۱:۳۵ ق.ظ
dostan ba tashkor az erayeh nazarateteon
fek mikonam toye ravabete jenesi va tarife on bayad baz negari beshe !! chon akasare ravabet rishe dar in niyaz e ziba dare !!
ama bayad be in nokteh tavajoh kard ke ma zendegi mikonim ke in niyaz o bara avorde konim ya in ke in niyaz baraye in hast ke yek zendegiye khob ro shekl bedim ?
man age bedonam hamsaram ro nemitonam tamin konam va hamsaram az in mozo dar ranje va baes mishe tarbiyate oladam be moshkel bar bokhore khodam rezayat bar in mozo daram ke bere in ertebato ba kas dige dahste bashe
raetey ba shahvat rani 2 ta mozo joda hast
va tebghe tahghighe man az zoj haye ke zarbdari in karo anjam midam aksare khanoom ha dos daran ke ba hamsareshon bashan !! in ye neshane hast !!
va on neshane ine ke khanoom haye ke chan mardo dos daran tajrobeh konan banabar niyaz jensishon nis balke baraye shahvat rani hast ke in ye no maraze !!
ama jalebe ino begm ke aksarae aghaoni ke zanani ro ke sharayte ezdevaje movaght daran ro sighe mikonan
hamashon be zendegeishon bishtar miresan va zanashon suporte behtari mikonan
20 | هما
۱۸ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۲:۱۳ ق.ظ
بحث جالب و داغی شده
نظرات دوستان رو خوندم میشه گفت هر کسی به قسمتی از واقعیت ها اشاره کرده
دوستان بهتره واقع بین باشیم …..
تو این دوره و زمونه از ۱۰ تا دختر ۸ تاشون دوستی از جنس مخالف دارن البته یه روز منم جزو اون دو نفر بودم که فکر میکردم هیچ وقت با پسری رابطه برقرار نکنم که نشد ![]()
برقراری رابطه ی دوستی پیش ازدواج هم خوبه و هم بد از چه لحاظ؟؟؟ اگه قرار به ازدواج باشه خوبه اما از کجا بدونیم که قراره بعد از شناخت همدیگه ازدواج پشی بیاد دیگه الله اعلم
اینم جنبه ی بدش که ارجحیت داره چون تیکه ای از ماجراست که نامعلومه پس چرا ما بیایم زندگیمونو برا خاطرش به هم بریزیم
اگه با کسی رابطه برقرار کردیم و وابسته شدیم که حتما همینطوره چی؟؟؟ پس فکر کردین این همه جوون که دست به خودکشی های احمقانه میزنن واسه چیه ؟؟؟؟ شکست عشقی
پیشگیری بهتر از درمان هست اینو یادمون باشه
21 | تارا
۱۸ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۱:۳۴ ب.ظ
درود … جناب یزدان پا شما حالتون خوبه ؟؟؟ متوجه هستید چی دارید می گید ؟ من از شما به عنوان یک مرد تعجب می کنم !!!! اگر شما نتونستید همسرتون رو از لحاظ جنسی تامین کنید ، به خاطر ترس از نادرست بودن تربیت فرزند به همین دلیل ، به همسرتون اجازه می دید بره با یکی دیگه سکس داشته باشه ؟!!!!!!!!!!!!!! بعد اونوقت واقعا فکر می کنید همسرتون دیگه می تونه یه مادر فوق العاده برای فرزندتون باشه ؟!!!!!!!! یعنی تنزل پندار و تنزل مردانگی تا این حد ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!! فکر نمی کنید بهتره خودتون رو از لحاظ جنسی درمان کنید و بدن همسرتون رو هم بیشتر بشناسید تا بتونید اون رو از لحاظ جنسی هم تامین کنید ؟؟؟؟ من متوجه نمی شوم واقعا !!!! چطور می توانید به عنوان یک انسان و یک مرد راضی به این باشید که همسرتون با کسی دیگه همبستر بشه ؟؟؟؟!!!!! و جالبی قضیه اینجاست که می پندارید در این صورت او میتواند مادر خوبی برای فرزندتان باشد . تاسف می خورم . بدرود ….
22 | بابک
۱۸ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۱۱:۳۲ ب.ظ
سلام
تو نظر یکی از دوستان خوندم که مرد میتونه قبل از ازدواج رابطه داشته باشه تا بعد از ازدواج رابطه داشته باشه !!
یه مرد باید خانوم رابطه داشته باشه تاطرز بخورد با یه خانوم رو بفهمه ؟؟
کی اینو میگه من یا شما یا کسای دیگه؟ ما داریم خودمونو قول میزنیم با این حرفا چرا دوستی چرا این طرز برخورد رو با خوندن کتاب یاد نگیریم
همه میدونیم دوستی بین دختر و پسر اون روابطه نا مشروعه
خانومی که گفت خوبه مرد قبل از ازدواج . فرض کن شما با مردی هستین چرا اون مرد باید طرز بخورد با زنشو از شما یاد بگیره چرا ار همون زنش یاد نگیره . ازدواج برا ۱سال یا ۲ سال که نیست واسه یه عمره ۱ سال ۲سال اول یاد بگیره و واسه بقیه عمرش. البته جامعه ما هم بی تقصیر نیست .انسان یه حسه کنجکاوی داری وقتی میبینه این رابطه ممنوع شده دوست داره امتحان کنه و وقتی این کارو میکنه اونو از خانوادش مخفی میکنه و خانوده هیچ کنترولی رو دوستی اون نداره . اگه آزاد بود خانواده رو دوستی فرزندشون کنترل بیشتری داشت میبینم دیگه این ماجرارو وقتی ۲تا پسر با هم دوستن خانواده نگاه میکنه ببینه اونی که داره با پسرش دوستی میکنه چه جور پسریه اول از همه دنبال این هستن ببیند که دوسته پسرشون سیگار میکشه , معتاده, خانوادش چجور خانوادی هستن .
پدر و مادر هیچ وقت بده فرزندشونو نمیخوان و همه تلاش آنها واسه خوشبختی فرزندشونه
هیچ کس خیانت رو دوست نداره وقتی یه مرد به زنش یا بر عکس زن به مرد خیانت میکنه مقصر طرفه مقابلشه اگه مرد بعد از ازدواج خیانت میکنه ئاسه اینه که حتما کمبودی داره و زن هم همیین طور .قتی ازدواج صورت میگیره زن و مرد متاهد میشن که تمام نیاز های روحی عاطفی مالی جنسی همدیگرو بر طرف کند این همه آدم شب و روز زحمت میکشن و کار میکن واسه چی واسه اینکه نیاز خانوادشو بر طرف کنه اگه آدم نیازاش بر طرف بشه دیگه نیازی نداره که بخواد خیانت کنه.
مگه نه ما واسه هر چیزی میخوایم مثال بزنیم از افراد گذشته مثال میزنیم واسه مردی و مردنگی میگیم فردین واسه بخشندگی میگیم حاتم تایی واسه پاکی و پاک دامنی میگیم فاطمه زهرا اینا خوب بودن تو زمان خودشون الانم واسه خوبی اونا هستن پس چرا از سبک ازدواجشون که همه میدونیم خوبه استفاده نکنیم وقتی میبینیم خوبه هنوزم .
این جور دوستی ها فقط آدم رو از مسیر راست زندگی منحرف میکنه
دختر اگه بخواد با پسرا دوست شدن طرز برخورد یاد نمیگیره این وسط ۳ چیز گیرش میاد که هیچ آدمه عاقلی دوست نداره داشته باشه
۱-بدنی کی این وسط قربانی یاد گرفتن طرز برخورد میشه
۲قلبی کهتمام احساساتش واسه یاد گرفتن طرز برخورد خرج میشه
۳یه صفت به اسمشون اضافه میشه صفتی حتی اونای که این کارشونه دوست ندارن این صفت به اسمشو بچسبه
دوستان من مذهبی نیستم من یه جون ۱۹ ساله که داره بر اساس اعتقاداتش زندگی میکنه هستم و به این اعتقاد دارم که انسان تو همین دنیا باید جواب گوی اعمال باشه
یه ضزب المثل هست که میگه مزن بر دره کسی که میزن بر درت یا خواهرت یا مادرت یا حلال همسرت
معذرت اگه سرتونو درد آوردم خدا نگهدار
23 | parham
۱۹ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۲:۱۷ ق.ظ
من نمیخوام بحث احساسی و عاطفی با فرهنگ ایرانی رو پیش بکشم نکته ی مهم در این رابطه اینه که هیچ کس نمیتونه کاملترین همسر رو برای خودش پیدا کنه و کسی که این ادعا رو میکنه از روی عشق و علاقه ی زیادیه که به همسرش داره و لیلی رو از چشم مجنون دیده من قبل از ازدواج با دخترای زیادی دوست بودم و الان دارم چوب این اشتباه بزرگ رو میخورم همسرم از همه لحاظ از همه ی دوستان دختر قبل از ازدواجم بدون هیچ تردیدی کامل تره اما فکر من خراب شده زمانی که به سکوت و آرامش احتیاج دارم یاد ساکت ترین دوستم می افتم که هیچوقت حرف نمیزد دلم براش تنگ میشه و با همسرم دعوا میکنم زمانی هم که به شادی و سرو صدا احتیاج دارم دلم برای دختری تنگ میشه که حتی توی اتوبوس هم ساکت نبود و هیاهو داشت در صورتی که همسر معقول خودم این توانایی رو داره که برام از یه دختر بچه ی ۲ساله تا یه مرد۴۰ساله بهم نزدیک شه و کمکم کنه بعضی وقتا هوس آغوشه یه دختر تپل و سفید به سرم میزنه و بعضی وقتا هوس میکنم یه دختر لاغر برنزه تو بغلم باشه درصورتیکه وقتی به خودم میام میبینم هیچکدومشون حتی برای یک لحظه زندگی کردن به درد نمیخورن وباز این درصورتیه که همسرم به خاطر نجابت و زیبایی وتناسب اندامی که داره خوش فرم ترین عروس کل خانوادمونه اما متاسفم ازذهن خراب خودم تازه به این نتیجه رسیدم که باید به یک روانپزشک مراجعه کنم کسی میتونه دوستی قبل از ازدواجو ترجیح بده که بعد از ازدواج هم ادامه بده و مطمعن باشه که نمیتونه این تنوع هرزه رو از ذهنش بیرون کنه
24 | سینا
۱۹ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۵:۰۱ ق.ظ
سلام و خسته نباشید به همه کسانی که در این بحث ها شرکت کردن
من با نظر صدف موافقم
به نظر من هم انسان در دوران جونیش هرجوری زندگی کنه در دوران تاهلش هم همون گیرش میاد
بسیار بسیار بسیار و باز هم بسیار کم دیدیم که زنان و مردانی که سالم زندگی کرده باشند ولی دچار مسائلی مثل خیانت و از این قبیل شده اند
دختر یا پسری که اعتقادش بر این باشه که پارتنرش می تونه دوست از جنس مخالف داشته باشه ، یعنی اعتقادات خاصی در این زمینه دارند و بنا بر همین اعتقادات جذب افرادی می شن که باز هم همین اعتقادات رو دارند خوب پس کاملا واضح هست چون هر دو این اعتقاد رو دارن پس همدیگه رو در روابط آزاد میزارن و خدا می دونکه دیگه این روابط به کجاها کشیده میشه!!!!!!!!!
توی دین ما اومده که اگر حیوانی طمع بدن انسان رو بچشه ( یعنی یک انسان رو بخوره) واجب هست که اون حیوان کشته باشه ، دلیلش رو می دونید ؟؟؟
دلیلش اینطوری عنوان شده که چون اون حیوان تازه طعم گوشت انسان رو دونسته حالا این طعم رو دوست داره و از این به بعد هر انسانی رو که ببینه بهش حمله میکنه تا گوشتش رو بخوره
در مورد رابطه با جنس مخلف هم همینطور هست ( البته به نظر من ) اگر دختری یا پسری طمع روابط جنسی رو چشیده باشه دیگه نمی تونه جلوی خودش رو نگه داره و به هر جنس مخالفی که برسه شاید در ابندا نه ولی در آخر نگاهش روابط جنسی هست .
اون خرس می تونه از گوشت ماهی تغذیه کنه ولی اگر انسان ببینه می خورش
در این بحث هم همینطور هست ، همسر خودش در اختیارش هست ( چه دختر چه پسر ) ولی اگر کسه دیگه ای رو ببینه نمی تونه جلوی خودش رو بگیره چون طعمش رو چشیده !!!!!!!!
بنابراین من کاملا مخالف داشتن روابط جنسی در قبل از ازدواج هستم حتی تا حدودی با ازدواج موقت هم مخالفم چون جامعه ما و افکار و احساسات ایرانی ها این مسائله رو نمی پذیره
تصورش رو بکنید که مثلا مردی با خانمی ازدواج موقت میکنه و با اون روابط جنسی برقرار میکنه بعد از چند سال این مرد ازدواج دائم با خانمی دیگر میکنه . به هر دلیل از نوع رابطه جنسی با همسرش لذت نبره و یا هم همسرش نتونه نیازه های اون رو در این زمینه برطرف کنه این مرد به یاد اون خانمی می افته که باهاش ازدواج موقت داشته و یا خودش میگه ای کاش از دستش نداده بودم و یا میگه کاهشکی همون رو گرفته بودم ها
این مسئله فقط در روابط جنسی هست ولی کم کم به زندگی روزمره کشیده می شود زیرا اون مرد از اون خانمی که با هاش موقت بوده توی ذهنش یه فرشته ساخت ( چون از رابطه جنسیش راضی بود(( این طبیعت مردان هست ))) و بصورت ناخودآگاه اون خانمی که باهاش موقت بوده رو در امور روزمره هم برتر و لایق تر می بینه ( در حالی که ممکن اون خانم اصلا اینطوری نباشه !!!)
وای خدا دیگه چجوری منظورم رو بگم بابا ازدواج موقت خیلی بده مگر در شرایط خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خاص
شاد پیروز و موفق باشید .
25 | پیمان
۱۹ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۹:۱۴ ق.ظ
سلام.اول اینکه بحث جالبی اما ای کاش یه روانشناس بود و می تونست نظرات رو تحلیل کنه.اما نظر من :
من معتقدم که همسر آینده من تا قبل از اینکه با من ازدواج کنه انسان بوده و آزاد و هر انسانی به قول معروف جایز الخطاست.پس حتی ممکنه که رابطه جنسی هم داشته در قبل اما آیا این دلیلیه برای اینکه من حالا اون رو دوست نداشته باشم؟ کسی که بیشتر معیار های من برای ازدواج را داراست.اما بعد از ازدواج چه من و چه اون باید نسبت به هم متعهد باشیم.این معناش این نیست که دیگه با هیچ مردی حرف نزنه یا نمی دونم به یک قهوه دعوت نشه ها نه بلکه باید بسبت به من و پیوند و قولی که با من عهد کرده وفا دار باشه.
26 | محمدرضا
۱۹ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۱۲:۳۰ ب.ظ
آدم زن می گیره به خدا نزدیک شه , این مزخرفات هم که باید فقط به فقط یه بار ازدواج کرد هم چرته محضه !!
27 | آرشام
۱۹ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۳:۱۸ ب.ظ
سلام
به نظرم دوستی باجنس مخلف قبل ازازدواج خوبه چون میتونی باخیلی از افکاروعلایق جنس مخالفت آشنا بشی ولی نه هر دوستی ای!!!!!!باید ببینی منظوراز دوستی طرف مقابلت چیه وتورو به چه منظوری میخواد. یاعلی مدد
28 | سمیرا
۲۲ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۳:۰۲ ق.ظ
سلام
بنظر من این که آدم تو اجتماع با جنس مخالف آشنا باشه بد نیست خوب هم هست البته به صورت رسمی و اداری نه دوست صمیمی.
من دوست دارم کسی که می ره خواستگاری خودش طرفش بشناسه نه اینکه کسی معرفی کرده باشه روز خواستگاری بار اول باشه که هم می بینن ولی داشتن روابط نا مشروع قبول ندارم
29 | mehdi
۲۲ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۳:۱۴ ق.ظ
سلام
منم با نظر آرشام و محمدرضا موافقم.
من زن دارم اما نمیتونه از لحاظ جنسی تامین کنه
پس باید بسوزم و بسازم باهاش تا آخر عمر؟!
30 | سارا
۲۴ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۳:۲۱ ق.ظ
چراهمیشه باید یه مخالف در وسط باشه مگه خودم بزرگ نیستم تا تصمیمم رو بگیرم ؟من بیست سالمه وعاشق یکی هستم ولی جون اون ایرانه و من اینجام نمیتونیم با هم ازدواج کنیم نه خانوادش قبول میکنه و نه خانواده خودم میگن غربته من باید چکار کنم اونوقت؟
31 | تارا
۲۵ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۱۲:۳۲ ق.ظ
درود … با کمال تاسف می بینم که پست من که خطاب به جناب مهدی بود حذف شده . دلیلش رو نمی دونم . ولی جناب ادمین فکر می کنم ما در هیچ بحثی به نتیجه ی منطقی نمی رسیم مگر با آزادی بیان و گفتن حرف ها . این نظر منه . حالا شما اگر دیکتاتوری رو ترجیح می دید و حذف حرف ها … خب حتما ترجیح می دهید دیگر . پاینده باشید ، بدرود …
32 | admin
۲۵ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۷:۰۳ ق.ظ
سلام
خانم تارا ببخشید کدوم پست منظورتونه هر پستی که در اون مطالب حاوی توهین وجود نداشته باشه تائید میشه
33 | تارا
۲۵ مرداد ۱۳۸۸ در ساعت ۱۲:۵۴ ب.ظ
درود … خیر بنده توهینی نکردم . راهنمایی بود خطاب به جناب مهدی . همین . احتمالا سهوا حذف شده . سپاس از پاسخ گوییتون . بدرود …
34 | مصطفی
۴ شهریور ۱۳۸۸ در ساعت ۱:۱۲ ق.ظ
شما همتون میگید خیانت به همسر نکنید. ولی من میگم خیانت به خدا نکنید. ارتباط با نامحرم از هر نوعش خلاف دستور خداست و وقتی کاری کنیم خلاف امر خدا که این همه نعمت به ما داده زشته. شما اگر کسی بهتون محبت کنه چکار میکنید؟ میزنید شیشه خونشو میشکنید یا سعی میکنید جبران کنید. پس جبران محبت های خدا رو با بندگی کردن ادا کنید.
اصلا هدف از خلقت انسان رسیدن به کمال. در این راه نباید انسان مثل حیوان نیازهای خودشو برطرف کنه. از راهش اقدام کنید
والسلام
35 | mahya
۴ شهریور ۱۳۸۸ در ساعت ۲:۱۶ ق.ظ
kasi ke khodesh in ravabeto nadashte mosalaman hamsaresham hamintor bayad bashe
man vaghty khodam bf nadashtam kamtarin tavaghom ham az hamsare ayandam ineke gf nadashte bashe
ghalat migam?
36 | hamid
۴ شهریور ۱۳۸۸ در ساعت ۳:۱۶ ق.ظ
سلام
بحث جالبیه . اما همه خودشونو پاک مطهر می دونن.
یه سوال اصلا منظور از رابطه با جنس مخالف چیه؟
سلام و علیک یا کار گروهی یا درد دل با یک انسان یا ….
تا حالا شده تنها باشی و نتونی به خانواده و دوستات حرفی بزنی؟
شده یک کمک از جنس مخالف یعنی راهنمایی بخوای اما نتونی از یک اشنا کمک بگیری؟
من نمی خوام بگم این روابط خوبه یا بد اما نمیشه گفت حتما بده بستگی داره برا چی بوده؟؟
وقتی یه دختر به ادم گیر بده با یبار دیدن هی بگه بیا بریم بیرون … من مال تو هر چی بگی هستم … با یه نفر گه فقط از روی کم محبتی یه هم صحبت می خواد یکیه؟
هیچ کس نمی تونه بگه میل به ایجاد رابطه با جنس مخالف نداره اما در چه شرایط و محیطی و با چه قصدی …. اینا مهمه .
شما چشاتونو می بندیدو میگین حکم اعدام
ما الان تو جامعه ای زندگی می کنیم که دست کم ۹۵٪ جونها با جنس مخالف رابطه دارن به خصوص تو دانشگاه ها که پایگاه علم و دانش هست.
پس یک طرفه به قاضی نرید.
من خودم دوست چتی و اس ام اس ی زیاد داشتم از همه نوع …
اما نذاشتم که از حد و مرزش رد بشه بعضی ها درست بعضی ها غلط بوده .
من خودم اعتقاد دارم حال و اینده مهمه و باید به همه فرصت داد.
اما بعضی ها میگن نه حتما باید اعدام بشه .
خلاصه نظر من اینه نه میشه گفت درسته و نه اشتباه چون به چیز های زیادی بستگی داره.
37 | parya
۴ شهریور ۱۳۸۸ در ساعت ۸:۱۲ ق.ظ
من به هیچ وجه دوست نداشتم همسرم قبل از خودم با کس باشه برای این که حتی اگه شب و روزم پیشم بود و نازمو می کشید بازم فکرش پیش دیکی دیگه بود و اخر شم جدایی (البته تاکیید کنم همسرم نه دوست پسرم)
38 | محمدصادق
۵ شهریور ۱۳۸۸ در ساعت ۱۰:۱۶ ق.ظ
با سلام
به نظر من نداشتن روابط عادی بین دختران و پسران فقط و فقط باعث ایجاد عقده های جنسی میشه. کشور خودمون رو نگاه کنید چه بلایی سرش اومده. نه خیابونامون خیابونه نه دانشگاهامون. حتی چند تا انسان روشنفکر هم که اینجا بحثهای خوبی کرده اند به دید بدی به روابط بین دختر و پسر می نگرند.
به نظر من کشور ما ترکیبی از فرهنگ غرب و فرهنگ اسلامیه. به قول معروف ترکیب علم و دین یا شاید بشه گفت ترکیب مدرنیزه و. سنت. واسه همینه که شیر تو شیر شده.
اول به سراغ دین برویم:
از یه طرف دین اسلام روابط بین دختر و پسر را ممنوع کرده است. خب ما این قسمت را از دین انتخاب کرده ایم. در ادامه اسلام به مردان اجازه داده ۴ زن بگیرند و یا اینکه بحث صیغه را مطرح می کند که در این قسمت با مخالفت اکثریت بانوان و همچنین مردان روبرو می شود. پی یک قسمت از دین را انتخاب کردیم و یک قسمت را دور ریختیم.
حال به سراغ فرهنگ غرب برویم:
فرهنگ غرب اعتقاد دارد که دختر و پسر باید و باید با هم روابط گفتاری و اجتماعی داشته باشند. تا اینجا را برخی از ما قبول داریم و آن را منطقی می نامیم. در ادامه غرب اعتقاد دارد دختر و پسر باید در جوانی روابط جنسی داشته باشند تا عقده های جنسی شکل نگیرد. حال با این قسمت مخالفیم.
نتیجه:
نتیجه میشه همین مملکتی که دارید می بینید! به کسی که مطابق با دین عمل می کند می گوئیم متحجر و به کسی که با غرب پیش می رود می گوئیم شهوتران.
به نظر من باید جامعه آزاد آزاد باشه مثل اروپا و در عین حال تعالیم اسلامی را هم به فرزندان خود بیاموزیم. یعنی دختر و پسر مثل تمام افراد جامعه باید با هم روابط عادی داشته باشند . حال اگر کسی خواست دنبال روابط جنسی برود و هرکس نخواست به دنبال زندگی و ازدواج و دین. جامعه نیز نباید هیچگونه نگاه تحقیرانه به موضوع داشته باشد.
به نظر من فساد آشکار خیلی بهتر از فساد پنهانه. چون حداقل هرکس می تونه دنبال اونی باشه که می خواد و کلک نخوره.
39 | admin
۶ شهریور ۱۳۸۸ در ساعت ۳:۰۴ ق.ظ
سلام
آقا محمد صادق در اینکه ما اونجوری که اسلام گفته عمل نمی کنیم با شما موافقم اما فکر نمیکنید اگر فساد اونجوریه که شما گفتید اگر اشکار باشه آزادی افرادی که مایل نیستند این نوع روابط را درجامعه ببینند زیر سوال میره ؟ و بنیانهای اجتماعی و خانوادگی زیر سوال میره ؟ کشور ما یک کشور اسلامی است که اکثر مردم آن را مسلمانان شیعه تشکیل میدهد و طبیعی است که روابط براساس آئین تشیع شکل گیرد حال اگر برخی دستورات نادیده گرفته شده که همان هم موجب ایجاد شده مشکلاتی شده است نباید از آن طرف بام سقوط کنیم بلکه باید در صدد رفع این مشکلات باشیم
40 | admin
۶ شهریور ۱۳۸۸ در ساعت ۳:۱۱ ق.ظ
دوست عزیز آقا حمید کجای متن نوشته شده اعدام ؟ اگه لطف کنید متن رو یکبار دقیق بخونید پاسخ همه مطالبی که فرمودید داده شده ما نگفتیم هر نوع رابطه ای حرامه اما اون رابطه ای که بخاطر دختر یا پسر بودن طرف مقابل باشه یا به عبارتی در رابطه جنسیت دخیل باشه اشکال دارهو نگفتیم هم حکمش اعدامه اعدام جایی هست که شخصی با وجود در اختیار داشتن همسر اقدام به زنا نماید و ۴نفر شاهد هم این رابطه اون رادیده باشند و یکجور شهادت دهند
41 | mastane
۹ شهریور ۱۳۸۸ در ساعت ۴:۲۲ ق.ظ
درباره میزگرد ازدواج موقت
با سلام خدمت شما سخن آشنا
مستانه ۲۳ ساله
منم اون پستتون که درباره ازدواج موقت بود خوندم البته چون مشکل خودم هم بود درباره این موضوع که سرچ کردم به میزگرد شما رسیدم،خیلی خوب توضیح دادین وحرفایی که نوشتید کاملا درسته اما من هم مثل فهیمه خانوم یه دوست دارم که خیلی به هم علاقه داریم ولی هنوز همدیگرم از نزدیک ندیدیم حالا قراره که به همین زودیا همو ببینیم حتما بعد از دیدن می خوام که بغلش کنم و ببوسمش اما واسم یه گناه به حساب میاد بهش گفتم میخوام صیغه اش بشم تا مرتکب گناه نشیم ولی من مقلد آیت الله خامنه ای هستم و به هیچ عنوان این اجازه رو بهم نداده چون دختر باکره هستم.
به خدا هر فکر میکنم که اگه دیدمش خیلی خشک بشینم و به زورم نیگاش کنم نمیشه ،اون گفته که به ازدواج دائم فکر کنیم اما شرایطمون به هم نمیخوره برای همین هر چی اسرار میکنه میگم نه بزار دوستیمون باشه اما صیغت میشم که مرتکب گناه نشیم ولی میدونم کارم درست نیست خودشم میگه که بعدا ضربه روحی میخوریم
هیچ راهی جز این که صیغه کنم به نظرم نرسید ،در حال حاضر نمیونم ازش جدا بشم ،تا الان که به این سن رسیدم هنوز حتی دست یه پسرو نگرفتم چه برسه به رابطه جنسی و…منم دقیقا مثل فهیمه خانوم به سرم اومده اگه هم این راه چون اجازه پدرم نیست گناه باشه و صیغمون باطل نمیدونم باید چی کار کنم احتمالا مرتکب گناه بشم چون واقعا بهش وابسته شدم ونمیتونم بغلش نکنم اونم همین طور حتی اگه من بتونم جلو خودمو بگیرم اون نمیتونه چون یه جورایی فک میکنه اگه من نبودم الان خودکشی کرده بود یعنی خودشو مدیون من میدونه.
تو رو خدا کمکم کنید من باید چی کار کنم البته هر جوابی بدید به ایشونم نشون میدم که بخونه تا قبل از دیدن همدیگه یه تصمیم درست بگیریم
واقعا نمیدونم که برای یه بار گناه کنم یا نه؟؟؟؟؟
رابطمون قرار که فقط در حد هیمن بغل و بوس باشه یعنی جنسی به هیچ عنوان نیست حتی اگه بخوایم بمیریم نباید باشه اینو به هم قول دادیم .شاید فقط یه بار باشه وبعدش هیچ ویا جدایی…
خیلی دوست دارم میشد با هم ازدواج کنیم اما…
42 | admin
۹ شهریور ۱۳۸۸ در ساعت ۷:۴۱ ق.ظ
با سلام
خواهرم مستانه مسلما اونی که خدا گفته حرام هست رو نمیشه که حلالش کرد شما ۳ راه پیش پاتون هست ۱) ازدواج موقت : با توجه به اینکه مرجع تقلید شما مقام معظم رهبریه لذا بایداجازه پدرتون رو داشته باشید فکر می کنم کمتر پدری رضایت بده که دخترش ازدواج موقت کنه ۲) ازدواج دائم : من تصور میکنم این روش بهترین روش هستش شمااگر به همدیگر اینقدر علاقمند هستید چرا با هم ازدواج دائم نمی کنید اگر پسری واقعا دختری رو دوست داشته باشه شرایط رو برای ازدواج دائم فراهم میکنه من پیشنهاد می کنم ایشون بصورت محترمانه بیاند وخواستگاری کنند و در حضور خانواده شما همدیگر رو ببینید ۴) اگر دو راه اول به هیچ وجه مقدور نبود راهی نمی مونه جز قطع ارتباط چون داشتن رابطه با ایشون بدون عقد شرعی که گناه بسیار بزرگی است و دنیا و آخرتتون رو به باد میده و علاوه بر اون تصور کنید بعدا با یکی ازدواج کنید و ایشون از این رابطتتون مطلع بشه مسلما زندگیتون بهم خواهد خورد
نکته دیگه اینه که واقعا خودتون تعجب نمی کنید که بدون دیدن شخصی اینقدر رابطه بین شما قوی شده است آیا فکر نمی کنید کسی که بدون دیدن اینقدر عاشق میشود هر روز می تواند عاشق شخصی شود مسلما بدونید که این عشق نیست هوس است
43 | حمید
۱۸ شهریور ۱۳۸۸ در ساعت ۲:۳۸ ب.ظ
با سلام توی پست قبلیم گفته بودم”در قرآن (نمیدونم سوره نور بود یا بقره) گفته شده زنا نمی کند مردی مگر زنی زنا کار بگیرد و زنا نمی دهد زنی مگر اینکه همسرش زنا کار باشد.”
خوب آیه رو پیدا کردم:
الْخَبِیثَاتُ لِلْخَبِیثِینَ وَالْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثَاتِ وَالطَّیِّبَاتُ لِلطَّیِّبِینَ وَالطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّبَاتِ(نور/۲۶)
زنهای ناپاک و زشتکار ، شایسته ی مردان ناپاکند و همچنین مردان ناپاک ، شایسته ی زنان ناپاکند . زنهای پاکدامن نیز، شایسته ی مردان پاکدامن ، و مردان پاکدامن ، شایسته ی زنان پاکدامنند .
44 | امیر
۲۲ شهریور ۱۳۸۸ در ساعت ۱:۲۶ ق.ظ
فقط افکار کهنه و آلوده به مذهبی بیمارگونه با ارتباط دو جنس مخالفه من مطممئنم همتون شدیدا محتاج ارتباط با جنس مخالفید چون طبیعت انسان اینه متاسفانه پرورش غلط و باورهایی که از کودکی مدام به خورد افراد داده شده باعث بوجوداومدن همچین افکاری میشه که وقتی فرد به بلوغ می رسه شدیدا نیازشو با آموزه هاش در تعارض می بینه که این خودش به یه نوع بیماری خود آزاری تبدیل میشه که یا فرد به هر طریقی خودشو کنترل می کنه که به طرز وسواس گونه ای در درون محتاج این روابط میشه یا بعد از برقراری رابطه شدیدا احساس گناه میکنه که اینم اثرات روانی جبران ناپذیری داره .
45 | سخن آشنا
۳۱ شهریور ۱۳۸۸ در ساعت ۸:۰۴ ق.ظ
سلام
جناب امیر مطمئن هستید ؟ همه انسانها به ارتباط با جنس مخالف نیاز دارند . کسی منکر این مساله نشده است اما آیا به نظرتون این ارتباط نباید در مسیر عقلانی باشه و از حالت حیوانی خارج بشه هر چند حیوانات هم در ارتباطاتشون با جنس مخالف حد و حدودهایی رو دارند
46 | محمد
من دوستی دارم که فکر می کنم باهام صادقه آخه یه موضوعی پیش اومد و من فهمیدم این دختر با این حال که منو خیلی دوست داشت با ۳-۴ نفر دیگه در حد صحبت رابطه داشت اما وقتی من فهمیدم ترسید و البته ترسوندمش که ازش جدا میشم آخه من اعتقاد دارم که توبه گرگ مرگه ولی چون کمتر از ۲۰ سال سن داره گفتم شاید اشتباه کرده و شیطنت های کودکانه باعث شده افراده دیگرو امتحان کنه و بعد بهتر از منو پیدا نکرده و این براش سخته که حالا بدونه از من بهتر براش نیست و منم ازش جدا میشم اما واقعا الان باهام صادقه من فکر میکنم که گاهی اوقات گذشت میتونه آداما رو زنده کنه ، حتی گفته که بچه گیاش یه نفری باهاش کارهای بدی کرده اما بهش آسیبی وارد نشده اون اینا رو کامل بهم گفت با این حال که خیلی براش سخت بود من رابطم باهاش بیشتر تلفنیه چون مادرش بسیار مخالف ازدواج من با اونه اما من با اون تفاهم دارم نمیدون چرا تا حالا به خاطر من کارهایی کرده که خیلی دوست داشته انجام نمیده یا مانتویی بود ولی الان چادی شده من ۵ سال باهاش دوستم من یه کم روانشناسی خوندم و شاید ۳-۴ تا مریض هم داشتم اما الان خودم بد گیر افتادم چون نمی دونم واقعا رابطه این دختر چطور تموم میشه یا به ازدواج یا به جدایی.
ما از نظر فکر و سلیقه خیلی شبیه هم هستیم اما کم بودن سن دختره و این اشتباهاتی که انجام داده منو آزار میده و تضمینی نیست که بخواد کسه دیگرو مزه مزه کنه و این برای من یعنی مرگ چون من واقعا باهاش صادق بودم و هیچ وقت خیانت نکردم من تهران زندگی میکنم خودتون میدونید که در تهران همه پسرها با چند تا دختر رفیقن اما من با این دختر دوست شدم شاید اولش ازدواج نبود اما هیچ وقت نخواستم سوء استفاده کنم من الان در شرایط بدی هستم توی سایتا هم رفتم اما کمکم نکردن.
اگه میتونید چند تا از سایتهای خوب یا اگه خواتون میتونید کمکم کنید .
47 | سخن آشنا
۲۲ آبان ۱۳۸۸ در ساعت ۱۰:۵۹ ق.ظ
با سلام
دوست عزیز آیا شما میخواید با ایشون ازدواج کنید ؟ اگه قصدتون ازدواج هست چرا از راه خودش که خواستگاریه پیش نمیرید بالاخره در این مدتی که گفته اید حتما دختری رو که مد نظرتون هست رو باید کامل شناخته باشید و اینکه شما بخواید همینجور ادامه بدید و بعدش هم ازدواجی صورت نگیره می دونید که ضربه سنگینی روحی هم خودتون و بیشتر از شما دختر مد نظرتون می خوره من پیشنهاد می کنم یکبار بنشینید و دقیقا فکر کرده و تصمیم بگیرید چون خودتون هستید که باید تصمیم بگیرید و تا آخر هم پاش واستید اگر واقعا دوستش دارید و تصمیم به ازدواج دارید حتما سریع اقدام کنید و اگر ندارید در اون صورت بیش از این رابطتون رو ادامه ندید
التماس دعا
48 | m
سلام من بارابطه دوستی قبل ازدواج موافق نیستم.ولی به یه شرط موافقم اینکه اگه پسرودخترشرایط ازدواج داشته باشن خیلی خوبه که مدت کوتاهی باهم رابطه ی پاک داشته باشن.
50 | سخن آشنا
سلام
ممنون میشم بفرمائید منظورتون از رابطه پاک چیه؟ یعنی بشینند با هم با رعایت اصول شرعی در مورد آینده صحبت کنند اگه این باشه و شرایط اولیه ازدوج مهیا باشه اسلام صحبت و به توافق رسیدن رو خلاف نمی دونه اما نباید از این حد فراتر بره و اگه ازاین حد بالاتر رفت و یکی از دو طرف وابسته شد و طرف دیگر جا زد اون وقت فقط باید خودمون رو سرزنش کنیم چون خدا گفته بود اینکار رو نکنید و ما کردیم
التماس دعا
51 | محسن
سلام من محسن ۲۰ ساله از تهران هستم.میخواستم بگم که من اصلا و ابدا دوست ندارم همسر ایندم با کسی دوست بوده باشه.به نظر من اگه با کسی دوست بوده باشه برای اینکه حداقل یکمی از نیاز جنسیشم رو که برطرف کنه حداقل یکم لب و لبازی دارن پس بعنوان یه دوست توصیه میکنم که اینجور روابط رو کنار بذارید تا یه همسر پاکدامن گیرتون بیاد.دیگه بیشتر از این گفتهای ندارم.خدا نگهدار
52 | راه روشن
۳۰ بهمن ۱۳۸۸ در ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ
سلام دوست عزیز ممنون از نظرتون امیدوارم همه جوانان ما راه درست انتخاب کنند تا دچار مشکل نشوند
54 | a
۲۰ اسفند ۱۳۸۸ در ساعت ۲:۴۹ ق.ظ
من با نظر علی و فاطمه موافقم.قبل ازدواج هر چی بوده تموم شده.باید بعدش وفادار بود.
چه بسا دوستی های قبل ازدواج یه دوره آموزشی هستن البته باید یه سری مساءل رعایت بشه.
55 | طاهره
۲۱ اسفند ۱۳۸۸ در ساعت ۱۲:۱۱ ب.ظ
دوستی دختروپسر اشتباه است این بدیهیه ونیازی به توضیح نیست چون یک امر فطریست وهر کسی اینو ازدرون احساس میکنه
56 | احمد
۸ فروردین ۱۳۸۹ در ساعت ۱۰:۴۷ ق.ظ
من تو عمرم دوست دختر نداشتم اصلا هم دوست ندارم همسرم هم داشته باش.
57 | ارزو
۹ فروردین ۱۳۸۹ در ساعت ۲:۵۱ ب.ظ
سلام
به نظر من هر کس به نوبه ی خودش داره حرف درستی میزنه . منظورم اینه که همه چیز تو این دنیا نسبیه . به این منی که مثلا اگر قشر هنری رو توی جامعه خودمون در نظر بگیریم بنا بر روابط صمیمیتری که دارن دوستای مشترک و از جنس مخالف دارن که به نظر من مشکل ساز نخواهد بود ( اگر طبق ادابش باشه که در موردش توضیح میدم ) .
اما حالا اگر شخصی که معتقد و خیلی پایبند به مسائل دینی باشه همچین رابطه هایی رو نپذیره نسبت به ارزش ها و اعتقاداتش معقول به نظر میرسه .
اما موضوع اصلی که شامل استثنائات هم میشه اداب دوستی با جنس مخالفه .
اگر همسر منه نوعی ریگی به کفشش نباشه و اصطلاحا نخواد زیر ابی بره بعد از ازدواج دوستش رو به من معرفی میکنه تا رابطه ی خوانوادگی داشته باشیم و متقابلا اگر من هم همچین کاری انجام بدم میپذیره و … ( نه اینکه قرار باشه تا دیر وقت با دوست جنس مخالف که من تنها چیزی که ازش میدونم یه اسمه بره بیرون و … )
در اخر باید بگم گذشته از تمام این کلیات هر کس جنبه و ظرفیتی داره و ما از اونجایی که اینقدر خودمونو اماده و عاقل میدونیم که پا به زندگی مشترک میزاریم حتما هم میتونیم ظرفیت همسرمون رو تشخیص بدیم چه بسا کسانی ترجیح میدن اصلا این ریسک رو انجام ندن ( مخصوصا که افراد بسیاری باعث شدن حد جنبه تو کشور ما متاسفانه ! خودشو با جلوه ی خیلی بدی ثابت کنه ).
58 | سحر
۱۵ فروردین ۱۳۸۹ در ساعت ۵:۴۳ ق.ظ
سلام
اقا محسن من یه دخترم و به خوبی میدونم اگه یه دختری که پایبند باشه. دل به کسی ببنده سخت ازش جدا میشه.به نظر من صلاح شما تو این بوده که باید ازش جدا بشین.
کار شما درسته.چون شما بین اون و عقایدتون. عقایدتون رو ترجیح دادین و این خودش خیلی خوبه.امیدوارم یه شریک زندگی خوب و پاک مثل خودتون پیدا کنین
59 | نرگس
۱۶ فروردین ۱۳۸۹ در ساعت ۱۲:۰۱ ق.ظ
سلام دوستان.
ازتون خواهش میکنم که همسری رو انتخاب نکنین که قبلا رابطه جنسی داشته.من با همسرم دوست بودم واز روابطش با دیگران آگاه بودم اما از دوست داشتن شدید همه رو نادیده گرفتم.ای کاش……..اما حالا میفهمم کسی که تجربه کارگناهی را داره به قول یکی از دوستان حرمتش شکسته میشه و هر لحظه ممکن است برگردد و مطمئن باشید برمیگردد ما نامزد بودیم که بهم خیانت کرد ولی هیف دیر فهمیدم بعد از اون هم اگه کرده من بی خبرم…………..ای کاش……….افسوس……
60 | بنده خدا
۱۸ فروردین ۱۳۸۹ در ساعت ۵:۱۳ ق.ظ
من پسرم و ۲۰ سالمه، الاان هم دانشجو هستم و تو دانشگاه می بینن رابطه دختر و پسر رو، خودم خدا رو شکر تا اونجا که تونستم حتی از حرف زدن غیر ضروری هم دوری کردم، چه برسد به دوستی، انشا الله تابستون هم نامزدی می کنم، و یکی دو سال دیگه هم ازدواج،
یه چیز هم به اون عزیزایی که معتقدند برای شناخت میشه دوست پسر داشته باشیم یا دوست دختر به دو نکته باید توجه داشته باشند( به عنوان یه پسر میگم)
۱- شخصیت پسرا با هم متفاوته همانجور شخصیت یک دختر خانم با شخصیت دختر خانم دیگه متفاوته، و با دوستس با یک پسر نمیشه بگی همه پسرا چه جوری هستن
۲-اگه کلیت روحیات آقایون رو میخاید بدونید، میتونید به کتاب روانشناسی بزرگ رجوع کنید
61 | ferya
۱۹ فروردین ۱۳۸۹ در ساعت ۱۰:۴۲ ق.ظ
salam benazare man hameye karaye ma tu zendegimun monakes mishe.nabayad kari bokonim ke zendegimun por az bdbakhti bashe.tu zendegi kheili bayad movazb bud o nabayad bi godar be ab zad hatta age ba kasi bekhatere shenakht dust shodin vaghti fahmidin andazeye ham nistin rabetaro tamumesh konin har tori ke hast/narges jan toam ghosse nakhor/say kon behesh befahmuni ke dg nemituni karesho tahamol koni va age nashod khodeto nejat bede o bezar tanha tu lajan furu bere afsus nakhor
62 | J
۲۴ فروردین ۱۳۸۹ در ساعت ۱۰:۴۸ ق.ظ
با سلام به همه دوستان
قبل از هر چیز، تعجب میکنم که موضوع مورد نظر “دوستی با جنس مخالف پیش از ازدواج” هستش اما تو همون اولین پست، از دوستی بعد از ازدواج حرف زده شده.
بعدش هم بقیه دوستان هم تمام مسائل رو قاطی کردن و به خور همدیگه دادن، از اشنایی بگیر تا دوستی و تا روابط جنسی و تا مشکلات خانوادگی و … .
برای این طور مباحث بایستی، حتما موضوع اصلی معلوم باشه که ایا در باره دوست پسری و دوست دختری، بعد از ازدواجه، ایا درباره دوست دختر داشتن پسر بعد از ازدواج هستش فقط، یا در باره دوست داشتن هر یک از همسر (مرد وزن) هستش، و این که نوع این دوستی چیه، حدود این دوستی چیه و مسائل دیگه. تا اینا معلوم نشه، بحث میشه آش هزار جزیره.
پس خواهشا دوستان موضوع دقیق بحث رو معلوم کنن.
63 | سخن آشنا
۲۹ فروردین ۱۳۸۹ در ساعت ۳:۴۷ ق.ظ
با سلام
نسبی بودن اخلاقیات مساله ای هست که دانشمندان در موردش بحث نموده و مورد پذیرش علمای دینی نیست خواهرم حد و حدود شرعی با شرایط عوض نمیشه حلال خدا هر جا باشیم حلاله و حرام خدا هم حرامه روابط محرم و نامحرم هم با این قاعده باید دیده بشه روابط محرم و نامحرم چیزی نیست که با تغییر شرایط تغییر کنه
64 | سرگردان
۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ در ساعت ۴:۱۸ ب.ظ
سلام.
بحث جالبیه من یه سوال دارم
این دوستیایی که بیشتربچه ها بهش اشاره کردن ظاهرا به رابطه ی جنسی ختم میشدن.سوال من اینه که دوستی که تلفنی وsmsای باشه وحدود حفظ بشه هم مشکلی داره؟؟؟؟
65 | سخن آشنا
۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ در ساعت ۱۰:۳۵ ب.ظ
با سلام
جناب سرگردان اگر سوالتون از لحاظ شرعی هستش فرقی نمی کنه که دوستی چگونه باشه رابطه (دوستی) محرم و نامحرم فقط بعد از ازدواج مشروعیت پیدا می کنه
و البته مشکلاتی که مطرح شده در موردی هم که شما فرمودید هم بوجود میاد مثلا وابستگی عاطفی و …. ضمن اینکه احتمال اینکه همین رابطه به گناه منتهی بشه هم وجود داره
التماس دعا
66 | مهتاب
۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ در ساعت ۱۲:۴۴ ق.ظ
سلام اگه کسی قبل از ازدواج با جنس مخالف رابطه دوستی برقرار میکنه به خاطر تنهایی و نیاز خدادادیش (این حرفم دلیل برموافقت براین دوستیها نیست) بنابراین بعد از ازدواج هیچ دلیلی وجود نداره جز هوسرانی و خیانت
67 | بهروز
با عرض سلام و خسته نباشید
من پسر ۱۷ ساله هستم
حدود ۶-۷ ماه میشه که یک دوست از جنس مخالف خودم دارم و الان هم احساس می کنم
کاملا به اون علاقه و اعتماد دارم. در واقع اولین بارم هست که با دوستی که از جنس مخالف رابطه دارم. تا حالا که رابطه با اون دارم نه من به اون خیانت کردم و نه اون به من . در واقع من حتی از اون سو استفاده ای نکردم.ما نسبت به هم وفادار بودیم. ولی خانواده ی ما از این رابطه خبر ندارند .
حتی فکر رابطه جنسی هم نداشتیم .
در کل به نظر من بهترین کسی که به عنوان همسر آینده می توان انتخاب کرد دوست است .اونم نه چند تا دوست . فقط یک دوست .
یعنی تنها از این راه می توان همسر آینده را شناخت.
من حتی خانواده ی اون رو هم دیدم . اطمینان کامل را از اون و خانواده اش دارم.
اما حنوز جرات اینکه به خانواده بگوییم نداشتیم.
عذر می خوام این جمله را به کار می برم اما گفتنش مهم است .بعضی افراد فقط به فکر عیش و نوش و دختربازی هستند و این لذت را می برند و وقتی از یکی خسته می شن اونو کنار می زارن و به سراغ دختر دیگه ای می رن.
با توجه به ضرب المثل ((از هر دست بدی از همون دست می گیری)) اگر کسی این کارها را فقط برای عیش و نوش انجام بده یک بی غیرت محسوب میشه و یکی از افراد نا سالم نسیب اون میشه و لذت واقعی از زندگی را نمی برد
با درود فراوان
والسلام
68 | نیلوفر
سلام
من پارسال بایه پسردوست شدم به بهانه ی ازدواج ازم سوئ استفاده کرد علاوه براین بهم گفت به پول احتیاج دارم منم یه ۵۰۰ تومانی طلابهش دادم بعداز یه مدت ازم خسته شد ولم کرد اون بچه ی شیراز بود باید چکارکنم هرکس میاد خواستگاریم تا به هرکدومشون که میگم بهم تجاوز شده دیگه بهم نگاه نمیکنن
به نظر شما اگه خواستم ازدواج کنم ازرابطه قبلیم باید به اون بگم یا نه .
ایا به نظرشما اگه توبه کنم خدامنو میبخشه یانه من از شما کمک میخوام میخوام کمکم کنید
69 | سالار زینب
۳۰ خرداد ۱۳۸۹ در ساعت ۳:۳۹ ق.ظ
سلام به همه ی دوستان عزیز. من یه آدم سراپا تقصیرم که چند ماهیه به اشتباهاتم پی بردم و توبه کردم. من چند تا دوست دختر داشتم ولی به لطف خدا کارم به جاهای باریک نکشید. الان واقعا پشیمونم و این روابطو اشتباه میدونم. همونطور که گقتم توبه کردم ولی میترسم. میترسم به خاطر کارای اشتباهم همسر آیندم دختر پاکی نباشه. راهنماییم کنید لطفا
یا علی
70 | AMIR.H
سلام مهتاب یا مهتاب خانوم و یا مهتاب…امروز همینطوری رسیدم
به این سایت و چند کلیک کردم و با توجه به وضعیتی که خودم دارم کمی غرق در مطالعه و بررسی نظرات این سایت و تفاوت آن با
نظرات متعددی که در سایتهای گوناگون در این زمینه هست شدم و به این نتیجه رسیدم که بهترین نظر؛نظر شماست که کوتاه؛کم و پر معنا و مفهوم مینماید.فقط میتونم از شما تشکر کنم.البته آیدی هم میدم چنانچه تمایلی داشتید بیشتر در این زمینه بحث کنیم.البته سوئتفاهم پیش نیاد که این جمله آخر تفسیر زیاد دارد.با تشکر مجدد.امیرحسینing.salimian@yahoo.com
71 | moshaver41
سلام
اگه کسی در زندگی گناهی کرده ربطی به همسرش نداره و باید توبه کنه و در صورتی که همسرش نمی فهمه که زندگی رو به هم بزنه نباید بهش بگه چون اعتراف به گناه خودش گناهه
شما هم اگه توبه واقعی کنید یقین بدونید که خدا شما رو می بخشه
موفق باشید
72 | راه روشن
با سلام و سپاس از ارتباطتان با این سایت
با توجه به مشکلات روحی و روانی و مشکلات دیگر که در شما و یا درون خانواده وجود دارد، به اقداماتی دست زده اید که غلط و نادرست و بی نتیجه بودن آن کاملاً روشن بود، اما به دلیل اختلالات و یا فریب دادن خود با وعده های توخالی و بیهوده ازدواج، خود را اسیر دست عده ای هوسران نمودید. کاملاً روشن است کسی که قصد ازدواج با دختری را دارد، او را طعمه جنسی دیگران قرار نمی دهد . دلیل آن که متوجه این مسئله نشدید و یا نخواستید بشوید، اختلال ها و مشکلات روانی و فکری است که به نظر نمی رسد در شما بهبود یافته باشد.
دلیل و نشان عدم بهبودی آن است که هنوز دنبال آن پسر هستید .شاید با دادن شماره می خواهید که ما یا شخص دیگر او را متقاعد نماید. هنوز فکر می کنید که می تواند برای تان همسر باشد، یا هنوز فکر می کنید که واقعاً شما را به چشم همسر می بیند. در واقع همچنان می خواهید به فریب دادن خود ادامه دهید. اختلال های ذکر شده در شما بهبود نیافته و تا زمانی که به درمان روان خود اقدام نکنید، موفقیت شما در ازدواج احتمالی آینده بسیار اندک خواهد بود. در اوضاع پیش آمده جدید، به مشاوره رو آورید، در حالی که در گذشته کهآن رابطه غلط و خودفروشی داشتید، بیش تر نیاز به مشاوره داشتید، اما چون الان درها را بسته می بینید، فکر می کنید که مشکل در همین زمان است و در گذشته مشکلی نبود تا نیاز به مشاوره باشد.
با توجه به این اوضاع توبه واقعی نمی کنید. چون هنوز انتظار دارید که آن پسر دوباره به سراغ تان آید یا چه بسا همان شرایط اگر پیش آید، دوباره به همان بر می گردید، در حالی که توبه واقعی آن است که انسان با تمام وجود از کرده خود پشیمان بوده ، قصد جدی بر ترک آن را داشته باشد، یعنی قصدش آن باشد که حتی اگر آن شرایط اتفاق افتد، دوباره تن به گناه نخواهد داد.
در این صورت چرا توبه پذیرفته نباشد؟ گناه شما و یا هر انسان دیگری هر چقدر بزرگ باشد، به بزرگی و عظمت رحمت و بخشایش نخواهد بود. خداوند در آیات بسیاری از قرآن وعده داد که توبه همه را خواهد پذیرفت، حتی کسانی که زیاده روی در گناه کرده باشند، اما همه این ها در صورتی است که توبه و بازگشت به خدا صورت گیرد، نه از روی ناچاری.
باید تمام وجودتان پشیمانی از گذشته باشد. باید درک کنید که فریب شیطان را خورده اید . آن پسر کسی جز نماینده شیطان و یا خود شیطان نبوده است. شیطان فقط یک شخص نبود. شیطان هر کسی است که انسان را فریب داده و از راه خدا بازدارد.
اما چنانچه توبه واقعی نمایید، مورد بخشش الهی خواهی بود. در مورد رابطه گذشته نیز لازم نیست برای کسی عنوان کنید، حتی به خواستگاران چیزی نگویید. گناه زنا و روابط نامشروع گناه حق الناس نیست تا نیاز به بیان به دیگران باشد.
موفق باشی
73 | راه روشن
با سلام و سپاس از ارتباطتان با این سایت
به شما اطمینان کامل میدهیم که اشتباهات صد بار توبه کرده هیچ تأثیر به سزایی در ازدواج شما نخواهد داشت . میتوانید با پاک ترین دختران عالم ازدواج کنید.خداوند مهربان چیزی جز این برای شما نخواسته است.
اگر دختر پاکی بخواهد با شوهر پاکی ازدواج کند، مشخصات شوهر پاک با مشخصات شما برادر مؤمن و متدین تطابق و همپوشی بسیار بالایی خواهد داشت.
این نوع تفکر(که در نامه تان مذکور است) نه تفکر رحمانی و خدایی بلکه صد درصد تفکر شیطانی است. شیطان میخواهد از این طریق شما را ناامید نماید. موجبات تجرد غیر خداپسندانه شما را فراهم آورد یا لااقل ذهن شما را نسبت به همسر آینده دچار سوگیری منفی نماید.
موفقیت ازدواج شما قطعی خواهد بود، اگر با حسن ظن به خداوند و توکل و توسل و همچنین رعایت ملاکهای انتخاب همسر به این انتخاب دست زنید.
لازم نیست همسر شما از اولیا خداوند باشد، بلکه همین که نسبتاً دختر خوبی باشد کفایت میکند.
شاید این جمله شما «می ترسم همسر آیندم دختر پاکی نباشه» ناظر به آیه «الخبیثات للخبیثین و الطیبات للطیبین» (نور/۲۶ )باشد. منظور از زنان و مردان خبیث در این سوره ، طبق روایات اهل بیت ، زنان و مردان مشرک و زناکاری که توبه نکرده ، می باشد. این که آیه می گوید:
زنان بد با مردان بد نکاح می کنند، منظور این است که: افراد پلید همان پلیدی ها را دوست می دارند . لیاقت بیش از آن را ندارند. زنا کار به خاطر خباثت و پلیدی ذاتش جز به زنی مثل خود میل نمی کند، او از زنی خوشش می آید که مانند خودش زناکار و پلید و یا بدتر از خودش زنی مشرک و بی دین باشد . همچنین زن زناکار جز به مردی مثل خود متعفن و پلید و یا بدتر از خودش مشرک و بی دین تمایل ندارد.
معنایش این است که لایق به حال مرد زناکار این است که جز زن زناکار و یا بدتر از او را نگیرد . لایق به حال زن زناکار هم این است که جز به مرد زناکار و یا بدتر از او یعنی مشرک ، شوهر نکند.(۱)
باتوجه به مطالب فوق، روشن می شود آیه ، شامل زنان و مردان مشرک و زناکاری است که توبه نکرده باشند. شامل افراد مومن گناهکاری که بعد از گناه توبه کرده نمی باشد.
از گذشته خود هیچ نگرانی نداشته باشید. با نشاط و سرزندگی کامل به آینده درخشان خود بیندیشید .
موفق باشید.
پی نوشت :
۱٫ ترجمه تفسیر المیزان، ج ۱۵ ،ص ۱۱۵٫
74 | بیتا
۵ شهریور ۱۳۸۹ در ساعت ۸:۲۳ ق.ظ
سلام من بایه پسر دوسال ونیم که دوستم اون پسره مال شهرخودمون نیست یه روز توی مکان باهم اشناشدیم خیلی کم باهم ارتباط داریم فقط دوسه بارهمدیگه را بوسیدیم ان میگه من تورابرای ازدواج میخوام ولی بیکاره من ۱۹ سالمه اون۲۰ سالشه داره میره سربازی من توی شهرخودمون بایه چندتاپسری دوست بودم اون یه جوری بو برده میگه اگه میخای بیام خواستگاریت باید بیای توبغلم امتحانت کنم ببینم سالمی دختری یازنی .
ازشما میخام راهنماییم کنید که ایا تن به خواستش بدم یانه ایا واقعا من رابرای ازدواج میخواهد یادوستی
75 | راه روشن
۶ شهریور ۱۳۸۹ در ساعت ۸:۲۶ ق.ظ
سلام دوست عزیز و ممنون از ارتباط و طرح سوالتون با ما ………. دوست عزیز ببینید اول از همه شما نباید دنبال دوست پسر و این نوع روابط میرفتید ولی الان که دچار این مشکل شدید خیلی باید مواظب باشید . در مورد این دوستتون بگم حرف های این دوست پسرتون غیر از بوی سوء استفاده و رسیدین به غرایز خودش سوء و نیت دیگری بوی دیگه ای نمیده ، اگه این دوست پسر شما واقعا نیت خوبی داشت ، هیچ موقع بدون طرح این کار ها به خواستگاری شما میامد معلوم هست که این پسر نیت خوبی نداره ، تا حالا کی رو دیدین که به این نوع ، به خواستگاری کسی بیاد . در ثانی اگه یک هزارم بگیم که نیتش درسته این زندگی مفت نمی ارزه ، چون بعد از ازدواج حتما مطمئن باشید دچار مشکل خواهید شد چون پسری که از الان سوء ظن به شما داره خدا میدونه بعد از ازدواج چه میخواهد بکند خودتون هم میدونید که در ازدواج مهمترین ملاک برای دو طرف اعتماده که متاسفانه در این نوع روابط این نوع اعتمادها وجود ندارد ………. اما پیشنهاد ما به شما : خواهر گرامی توجه کنید این راهی که شما تو ش قدم گذاشتین انگار از چاله در اومدین دارین خودتون میندازین به چاه شما علاوه بر اینکه دچار گناه بزرگی شدین دارین با آینده خودتون هم بازی میکنید هزارن مورد از این موردهای شما که پسر از دختر سوء استفاده کرده و با پیشنهاد های فریبنده ازدواج بعد از رسیدن به هدف خودش دختر را ول کرده، حالا خودتان قضاوت کنید آیا میخواهید آینده ای تباه داشته باشید این را را ادامه بدهید . خواهر گرامی شما میتوانید با توکل بر خدا و بازگشت به سوی خدا همه خود و هم آینده خود را تامین و تضمین نمائید و همیشه دستتان بر دعا باشد و از خدا بخواهید تا مرد ایده آل و خوبی را برای شما فراهم کند شما مطمئن باشید با توبه و باز گشتن به سوی خدا حتما این امر محقق خواهد شد و مطمئن باشید که خدا توبه شما را قبول خواهد کرد ………. موفق و پیروز باشید
76 | راه روشن
۶ شهریور ۱۳۸۹ در ساعت ۸:۳۴ ق.ظ
۸۵٫۱۵٫۳۸٫۳۴
۱۳۸۹/۰۶/۰۶ at ۸:۲۶ ق.ظ | در پاسخ به بیتا.
سلام دوست عزیز و ممنون از ارتباط و طرح سوالتون با ما ………. دوست عزیز ببینید اول از همه شما نباید دنبال دوست پسر و این نوع روابط میرفتید ولی الان که دچار این مشکل شدید خیلی باید مواظب باشید . در مورد این دوستتون بگم حرف های این دوست پسرتون غیر از بوی سوء استفاده و رسیدین به غرایز خودش سوء و نیت دیگری بوی دیگه ای نمیده ، اگه این دوست پسر شما واقعا نیت خوبی داشت ، هیچ موقع بدون طرح این کار ها به خواستگاری شما میامد معلوم هست که این پسر نیت خوبی نداره ، تا حالا کی رو دیدین که به این نوع ، به خواستگاری کسی بیاد . در ثانی اگه یک هزارم بگیم که نیتش درسته این زندگی مفت نمی ارزه ، چون بعد از ازدواج حتما مطمئن باشید دچار مشکل خواهید شد چون پسری که از الان سوء ظن به شما داره خدا میدونه بعد از ازدواج چه میخواهد بکند خودتون هم میدونید که در ازدواج مهمترین ملاک برای دو طرف اعتماده که متاسفانه در این نوع روابط این نوع اعتمادها وجود ندارد ………. اما پیشنهاد ما به شما : خواهر گرامی توجه کنید این راهی که شما تو ش قدم گذاشتین انگار از چاله در اومدین دارین خودتون میندازین به چاه شما علاوه بر اینکه دچار گناه بزرگی شدین دارین با آینده خودتون هم بازی میکنید هزارن مورد از این موردهای شما که پسر از دختر سوء استفاده کرده و با پیشنهاد های فریبنده ازدواج بعد از رسیدن به هدف خودش دختر را ول کرده، حالا خودتان قضاوت کنید آیا میخواهید آینده ای تباه داشته باشید این را را ادامه بدهید . خواهر گرامی شما میتوانید با توکل بر خدا و بازگشت به سوی خدا همه خود و هم آینده خود را تامین و تضمین نمائید و همیشه دستتان بر دعا باشد و از خدا بخواهید تا مرد ایده آل و خوبی را برای شما فراهم کند شما مطمئن باشید با توبه و باز گشتن به سوی خدا حتما این امر محقق خواهد شد و مطمئن باشید که خدا توبه شما را قبول خواهد کرد ………. موفق و پیروز باشید